Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 3.6.
Tamara
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí ve sbírce Vůně domova z kolekce Večeře se stíny
Autor: Gala (Občasný) - publikováno 6.2.2001 (00:40:37), v časopise 6.2.2001
další ve sbírce>


Mišpule (Občasný) - 6.2.2001 > INTERPRETACE ANEB CO TÍM CHTĚL BÁSNÍK ŘÍCI...

Galova básen, ostatně jako celá jeho tvorba, přináší opět zpracováno silné téma - malý mikropohled do průměrné české rodiny.
Tedy ne zcela běžné, jak nás následující verše nenechávají dlouho na pochybách.

Autostylizace autora do těchto trpkých veršů je natolik transparetní, že se můžeme minimálně částečné domnívat, že je prožil (tak říkajíc) na vlastní kůži.

Co tedy o hrdinovi básně víme ?
Patrně je to mladý muž s budoucností - má již svůj byt s vlastním klíčem. Nejedná se o starou zástavbu, neb je v domě výtah. Podle špatné klimatizace, kdy vlastní kuchynské výpary nestydatě lezou k sousedům (cit. "a od sousedů vám smrdí pod nos babiččiny buchty..."), je možné usuzovat, že se jedná o panelovou výstavbu, čili sídliště.
Život ma sídlišti přináší již sám o sobě spoustu problémů, je-li ovšem hrdina tak velkým smolařem, že při pohledu na jeho vyvolenou se mu zjevuje před očima heslo "Žena v kuchyni, hůl do ruky", nezbývá, než skutečně zalačit slzu v oku...

Na druhou stranu on sám není u plotny již žádným benjamínkem, vždyt polévka z pytlíku je také teplé jídlo.

O hrdinovi toho již víme dosti, dokonce se nám ve slabé chvíli svěřuje, (byt ještě neproběhla dotazníková akce na sčítání lidu), že vlastní i automobil a prupisku.

Ale co jeho láska ?
Tedy po pravdě, zřejmě již bývalá. Tady není těžké odpovědět... Patrně to bude intelektuálka, která v honbě za vědomostmi žmoulá týden starý rohlík, který ji beztak musel koupit její muž.

Ano, i to je důsledek bezbřehé emancipace !

Co říci závěrem autorovi na povzbuzenou ? Než se definitivně rozhodne, zda zůstat či odejít, před žaludečními vředy ho zachrání jen dvě alternativy. Bud donutit intelektuálku vařit, což je ale stejně pošetilé, jako naučit Mišpuli lyžovat, a nebo se musí do kuchtění pustit sám.

Za redakci doporučuji začít s recepty "Vajíčko stokrát jinak"...:))))

Mišpule (proklatě bystrý kritik)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Mišpule
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 1 (2) 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter