Provozované WEBy: Totem.cz | Čítárny | Český film | Seaplanet | Humor/Hry/Flash | Flash CHAT | Chcete svůj WEB? Napište nám |
|
Obloha byla pokryta šedivými mraky a těžký letní vzduch se snad ani nepohyboval. Psal se rok 1943.
Na pískovišti v parku si hrály dvě malé děti. Právě prožívaly svou první velkou lásku a hlukem pohybujících se tanků si vůbec nenechaly kazit společnou chvíli.
"Když mi půjčíš lopatičku, můžeš si na chvíli vzít kyblíček," prohlásila holčička jako zdatná obchodnice a slavnostně podávala hračku, jako by to byla ta největší odměna.
Opodál stála nová, zeleně natřená lavička. Chlapeček položil zapůjčený kyblíček, přeběhl k lavičce a z papírového sáčku ležícího v proutěném košíku vyndal velkou voňavou buchtu, právě před malou chvílí vyndanou z trouby. "Chceš?" podával ji holčičce. Vykouzlila na tváři spokojený úsměv. "Na, já už nechci," nabízela buchtu zpátky.
Rány z děla rozčísly dopolední pohodové ticho. Nebe zčernalo a bouřkové mraky se valily, jako by chtěly zadusit zemi. "Lído, Zdeňkúúú," ozýval se vyděšený hlas přibíhajících maminek.
Roky plynuly, pískoviště dávno zmizelo a nahradily jej mohutné keře rododendronů. V parku se nezávisle na sobě procházeli dva staří zadumaní lidé. Vzpomínali na časy plné smíchu a nevinnosti, které v jediném okamžiku zcela zmizely. Vzduchem poletovalo barevné podzimní listí padající ze stromů a po chvíli si lehalo na mokrou podušku z trávy. Upravené dlážděné chodníčky, nyní popadané listím, se navzájem prolínaly starým parkem. U jednoho z rododendronů stála stará lavička.
Starý pán procházející se po parku lavičku zpozoroval, pousmál se a zamířil si to k ní. Chtěl si sednout, když vtom se srazil s druhou osobou, jejíž úmysl byl stejný.
Zvedl oči a plánovaná omluva se změnila v úžas. Myšlenky se vracely o plno let zpátky. Dlouze si navzájem hleděli do očí. "Už je to dávno," ozvala se žena. "Ale našli jsme se. To je hlavní."
Šťastně se drželi za ruce a tiše vzpomínali. Ptáci v parku si vesele čiřikali a barevné podzimní listí poletovalo ve vzduchu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Napsat autorovi (Občasný) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele. Addictive Zone Orbital Defender Game |