Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Sigur Rós / Hlemmur – Original Soundtrack (2003)
Autor: čmelák (Občasný) - publikováno 18.11.2003 (21:26:03), v časopise 30.11.2003

Sigur Rós / Hlemmur – Original Soundtrack (2003)

www.sigur-ros.com

 

Sigur Rós vydali při svém European Tour raritní soundtrack k dokumentárnímu filmu Hlemmur. Pověstně něžné zvuky “bez obsahu” vystoupili (snad ale díky soundtracku) na takovou úroveň, která je i na mne trošku moc. “Tichost” alba někdy balancuje na hranách ambientně noisových Zoviet France, nebo klasických Enoovských záležitostí [4]. Jistěže však mají blíže k druhému.

Skladeb nalezneme na albu 19. Jednotlivé tracky nemají jako obvykle žádné názvy a úsporná koncepce, která tuto islandskou formaci šťastně doprovází již delší čas prostupuje vlastně obvykle celým CD. Možná je to to, co bylo a je na Sigur Rós přitažlivé, ale co se již do jisté míry vyčerpává.

Nyní něco o filmu. Hlemmur je místo v Rejkjavíku, místo zřejmě podobné pražské Florenci. Je to největší autobusové nádraží, které je plné existencí bez domova, bez cesty. Při představě takového tématu přichází v úvahu estetizace hudbou Sigur Rós jako poměrně vhodná, ale čtyřicetiminutová deska sama je sestavena z krátkých střípků, spíše by se dalo říci ukázek, koncepcí připodobitelných zejména ke klasické desce zmiňovaného Briana Ena Music for Films.

 

 

undefined

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Rawen (Občasný) - 20.11.2003 > Sigur Rós jsou jedna z těch kapel - které mě "hryzaj" a přitom nejsem s to se dokopat a vypálit () si jejich alba... Moc jsem toho od nich zatím neslyšel, leč to, co jsem slyšel, mě dostalo... A navíc miluju Island - ten dokument musí být zajímavý...
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 24.11.2003 > Sigur Rós patřej mezi mý hodně oblíbený soubory písní end zvuků, tohle by mohlo bejt dobrý.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 24.11.2003 > Snažil jsem se, aby z recenze nevzešli přílišná očekávání - je to přeci jen dost osobytý soundtrack
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 30.11.2003 >

Souhlasím, Sigur Rós jsou velmi éterická záležitost, když jsem viděl asi před dvěma roky jeden jejich koncert - mrazilo mě a koukal jsem na ně jak na zjevení, je to ale také hudba, která se časem začne zajídat. Ač krásná, velmi. Mám jeden jejich živák, ten je skvělý. Další alba jsem se zatím nedokopal, má drahá je nesnáší, tak nemám moc kdy si je vychutnat :o). Tenhle soundtrack se dá u nás sehnat?

(Jinak velmi úsporně a přirom velmi efektně napsaná recenzička...)


Body: 5
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 30.11.2003 > Soundtrack se sehnat nedá. Dával se jen k lístkům na to jejich European tour. Já ho mám jen staženej a můžu Ti ho poskytnout (stejně ti to dlužím za TP).
<reagovat 
Archiw (Občasný) - 30.1.2004 > A myslíš, že bys mi ho mohl prosim tě taky poskytnout, i když mi nic nedlužíš...?
Body: 5
<reagovat 
kroketicka (Občasný) - 12.4.2004 > od Sigurů mám víc jak tři alba + nějaký věci z rádia a remixy. ta hudba se mi doobře poslouchá, na relax je super
Body: 5
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 12.4.2004 > siguři budou 17. 4. koncertovat od 20_00 na tv "o"
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter