Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vrah
Autor: Moor (Občasný) - publikováno 14.11.2003 (09:26:22)

Probouzíš se do nádherného rána

však přes duši jako by ti přeletěla vrána.

Je to snad spěvem ptáků vítajících nový den,

že dnešní noc ti připadá jenom jak zlý sen?

Až teď - a jak silně - ucítils pach krve.

Bože! máš ji na rukách... všude.

Tak odporně je hnědá, a pálí přes svůj chlad,

čí asi byla, kdo doplatil na tvou touhu, na tvůj hlad.

Vždyť poprvé to ale nebylo, tohles už prožil, tohle znáš,

ta postava ve tmě, už si vzpomínáš.

Ale tvář si neviděl - jako vždy - jen tu můzu,

co ti nedovolí pohlédnout do těch očí, jen cítíš jejich hrůzu.

Jsi syn Satana? Snad... nevíš,

ale proč? a kolikrát ještě?!... brečíš



Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 14.11.2003 > spěv ptáků.......hmm......
<reagovat 
g morr (Občasný) - 14.11.2003 > mno, měl bys asi promyslit, jestli by to nemělo bejt stylově jednotnější. jestli je například úbosný kombinovat takové to echtbásnické "však" z druhé řádky s hovorovým "brečíš" v řádce posledním. To za prvé.
Za druhé, s tím, spěvem má Lian pravdu, "můza" může bejt musa nebo múza (první dobře ladí se všakama, druhá s čímkoli dalším).
Konstrukce "vždyť poprvé to ale nebylo je strašidelná...

A pak se vrhni do přemýšlení o rytmu, na tom bude hodně práce.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 15.11.2003 > Dočetla jsem až ke spěvu...dál jsem neměla sílu.
<reagovat 
 Moor (Občasný) - 18.11.2003 > Naty> 

No pokud je tohle tvoje odpověď na mou silně ubohou a nesmyslnou reakci na tvůj Karneval poezie (nevim proč se mi zdála tak trapná po prvním přečtení a vůbec nevim proč sem to po prvním přečtení hodnotil a bla bla bla - oml.) tak dík - přestal sem se cítit trapně

 

A pokud se nedokážeš přenést přes záměnzu s/z běš do školy dávat vystresovaným dětem koule z diktátů


<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 18.11.2003 > Moor> Nejdřív bych tě ráda vyvedla z omylu.
Nemohla to být odpověď na tvé hodnocení Karnevalu poesie(což je mimochodem více méně dobře formálně zpracovaná karnevalová fraška, chceš-li pověvek, jen s velmi slabým nástinem nějaké myšlenky, protože to prostě k tomu nepatří).
O mě je totiž známo, že kdykoli sjedu u příspěvku do místa, kde už není vidět nick autora, tak prostě nevím, koho hodnotím. Když to chci zjistit, musím si vyjet zpátky nahoru. A abych si uvědomila, že mě ten dotyčný někde někdy hodnotil, natož jak, tak to už vůbec nepřichází v úvahu.
Na druhou stranu přiznávám, že jednak opravdu (zdá se, že v dnešní době už přehnaně) lpím na gramatické správnosti psaného slova, a jednak jsem evidentně neměla svůj den, jinak bych, už ze zvědavosti, dočetla do konce. A protože jsem zvyklá psát do poznámek opravdu to první co mě napadne, tak se občas holt stane, že se formulace někoho dotkne.
Neber to zle. Pořád si ale myslím, že je lepší risknout, že se to někoho dotkne, než přečíst příspěvek a nenapsat vůbec nic.
<reagovat 
 Moor (Občasný) - 19.11.2003 > Naty> 

Fajn. Já jen že když sem sem vkládal tenhle příspěvek tak sem čekal alespoň něco ve stylu líbí/nelíbí, nuda, de to, o ničem, prostě cokoli což byla evidentně blbost protože to zřejmě nestálo vůbec za hodnocení. Hned první příspěvek -spěv- druhej -(díky bohu za něj) ale opět -spěv - dál nic až po výkendu koukám že něco přibylo -spěv. Nic proti pravopisu ale tohle na mě bylo opravdu trochu moc. Na druhou stranu kdybych se trochu víc při tom psaní soustředil nenapsal by sem nikdo nic.


<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 20.11.2003 > Moor> Možná se na to koukáš ze špatného úhlu.
Možná právě kdyby čtenáře nepraštil do oka ten spěv, tak by se mohli lépe soustředit na zamyšlení nad tím, cos vlastně napsal.
<reagovat 
 Moor (Občasný) - 20.11.2003 > Naty> Jo - máš pravdu. Jen mi to dost zavání arogancí. Z mýho pohledu to je jako kdybych měl zhodnotit polívku a já ji ani neochutnal protože se mi nelíbí barva talíře, z tvýho asi jako by v ní plaval šváb. Ale co se dá dělat
<reagovat 
Moor (Občasný) - 14.11.2003 >

Fajn. Dík za názor. "Brečíš" sem se snažil dlouho nahradit, ale nakonec sem to vzdal a teď to mám spátky. Rytmus: noo tak tomu nerozumim - nestačilo by to jen trochu jinak rozřádkovat.

Proč by ptáci nemohli s(z?)pívat?


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 5.12.2003 > Moor> je lépe, když ptáci z-pívají. neodvádíš pozornost od obsahu. se mnou to prostě cukne a už se dívám okolo. sakra, ten chlap chce něco sdělovat a sdělovat jazykem. jenže když v tom jazyce nebyl s to (přes pravidelnou školní nalejvárnu) zvládnout takhle jednoduchou věc, můžu počítat s tím, že zvládl věci nepoměrně složitější? že ví, co říká?

s rytmem je to další průser. můžeš ho nerespektovat, ale musíš ho znát. nestačilo by samozřejmě jenom jinak to rozřádkovat. to rozsekání ale samozřejmě musí bejt promyšlený... musíš vědět o rytmu a musíš vědět o syntaxi. uvědomovat si (nemusíš to muset umět pojmenovat pa vysvětlit dál, ale musíš si to prozkoumat a vyzkoušet), jestli se tvůj řádek nějak kreje s rozložením vět. nebo jestli ne. a musíš vědět, co má takový (ne)krytí za důsledek.

zbavil bych se spíš toho však než toho brečíš. naučit se dobře mluvit jazykem svý doby bude pro začátek jednodušší, než pokoušet se o dobu sto let zpátky.

měj se.
<reagovat 
 Moor (Občasný) - 16.12.2003 > g_morr> 

Ale já se o nic nepokoušel. Já to prostě napsal jak mi to přišlo pod ruku... a věty začínakící však mi přídou úplně normální - někomu zase ne - to je taky normální...

K tomu rytmu: ...nemyslel sem že nerozumim rytmu, ale že nerozumim tvé poznámce že stojí za hovno... Píšu už dlouho a o poezii vim dost na to abych neměl rád poety-teoretiky... ...a rytmus to má - jen je třeba podřídit se básni a ne čekat že se podřídí ona tobě...

Tohle si vážně řekneš když narazíš na pravopisnou chybu? To je mi tě vážně líto - pravidelná školní nalejvárna zdá se plní svůj účel...

Taky se měj :-)


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 16.12.2003 > Moor> Pak nerozumím já. Jaks to myslil s jiným rozřádkováním?

Rytmus máš opravdu mizernej, za tím si stojím.

Ano, opravdu si tohle řeknu.
<reagovat 
 Moor (Občasný) - 17.12.2003 > g_morr> 

A já si stojim za tim, že to rytmus má, sice nepravidelnej, ale má. (pokud je nepravidelnej rytmus ještě rytmem). Ale já to napsal - takže mi je jasný, že když k tomu někdo příde, tak to asi těžko přečte tak jak bych to přečet já - jako kde je delší pomlka a tak. A o tom je právě rozřádkování - s kterým mám problémy vždy - jak to nasekat aby to čtenář nemusel tisíckrát louskat, trochu mu to hledání rytmu usnadnit, protože při záplavě básní na serveru jako je tenhle je takový dílko odsouzený... Zvlášt u autora s přívlaskem nový. ---Tohle všechno teda myslim spíš obecně - Vrah nestojí za moc, ale má rytmus! :-)

 

No, já ti věřím, jen to nechápu... Ale to už sem řešil s Naty. :-)


<reagovat 
modrá muška (Občasný) - 20.12.2005 > jejda - brr... :-) pekelný stín
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter