|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
O toaletním papíru Autor: asi (Občasný) - publikováno 8.9.2003 (18:27:35)
|
| |
Když kamarád, který mě přijel po dlouhé době navštívit do mého pražského bytu, vytáhl z kufru roli toaletního papíru, zprvu jsem to chápala jako trochu nešikovný pokus o příspěvek do domácnosti - jako když jdete na návštěvu nebo na večírek a přinesete nějaké pochutiny a pití, abyste nebyli za "vyžírku".
Vzápětí jsem však byla vyvedena z omylu. To si přivezl pro sebe, protože český toaletní papír je hrozně nekvalitní a britský konečník by v dobách svého zaslouženého volna nekonečně strádal.
Mlčky jsem bleděmodrou roli odnesla na záchod, v duchu se omluvila našemu ve všech směrech vyhovujícímu českému produktu a při té příležitosti si vzpomněla na něco, co by milý Brit asi opravdu nepřekousl: Malé úhledné balíčky tvaru kvádru obsahující umně do sebe zaklesnuté dvoustránky hladkého tvrdého papíru, jenž jen s velkou dávkou představivosti, tolerance a umu mohl být zván toaletní.
Nikdy jsem docela nepochopila, jak ho někdo mohl přimět k splnění jeho řiť očišťující funkce. Patřil k tomu druhu výrobků, o nich lze s čistým svědomím říci, že jsou úplně nahovno. A přitom zjevně k práci s tímto druhem exkrementu nebyl původně navržen.
V neblahých dobách front na toaletní potřeby se tato parodie stala na čas výbavou našeho záchodu. Ani po důkladném zmačkání a opětném narovnání se mi nepodařilo vytvořit náznak savého povrchu a byla jsem nucena vyhledávat alternativní zdroje. Uspokojení základní lidské potřeby se stalo noční můrou. Naštěstí netrvala dlouho, a použitelná varianta se k úlevě všech opět obj evila na trhu. Mráz mi běhal po zádech při pomyšlení, co se asi dělalo v dobách, kdy jiná varianta neexistovala.
Nicméně vývoj i v Čechách pokročil a současné produkty splňují svou funkci mnohem lépe. Nedosahují sice ještě vysokého britského standardu, ale jsme na dobré cestě a já věřím, že vstup do Evropské unie nás posune o další krůček k extra silnému sametovému blahu. |
|
|