A
na závěr, co vidíš ve své budoucnosti?
(Shurik'n)
Já
si myslím, že nikdo nemůže doopravdy říci,
kde
bude, co udělá, čím bude v budoucnu
já
chci dělat, co mě baví, až do dne, kdy umřu
někteří
tohle dokázali, tak proč ne já?
pro
ostatní, sledujte, co se stane
a
nezdá se, že to někomu vadí
budoucnost
má pro nás v zásobě jistě něco hrozného
doufám,
že já do té doby snad umřu
(Akhenaton)
Budoucnost,
já nevím, všechno vypadá tak mlhavě
já
nechci být ani optimista ani pesimista
ale
upřímně, už asi dva roky se štěpí svět
víra
se rozpadá, peníze jdou na zbrojení
odvěká
nebezpečí zrychlující planety
nerozumím
tomu, z čeho to vzniká
mír
pro mé bratry a ty, které mám rád
IAM: „PHARAON REVIENT" (FARAÓN SE VRACÍ DO AKCE)
Živoucí Atone (sluneční paprsku),
tvůj úsvit je nádherný zážitek
měl jsem první mateřskou zemi ze všech,
Egypt, a budu ji pozorovat
Východ pozná nový den
budete svědky scény, ve které se hraje drama
naší Civilizace
všechny charaktery jsou zde
a od jiskřičky, započetí času,
oproti písečným dunám a větru
a hlasu pouště Faraón cestoval napříč
staletími
začal jsem vyprávět uprostřed ticha
dech smrti zubaté otřásá zemí
protože cyklus života musí dovršit všechno ve
vesmíru
život mozku se vyvíjí rychlostí světla
vede až ke spletité a k úplné duši, jakou
člověk ještě neviděl
zdvojnásobí svou účinnost pokaždé, když bylo
zajištěno nové pouto
v přítomnosti osobních smyslů já využiji jen
podstatu vědy
dokonce i v tranzu si uchovávám vzpomínky
na to, že má oblast byla úmyslně přepadávána
těla plavou v hypnotickém přílivu proudu
se špetkou orientální afro–asijské
nadpozemské hudby
ve stejné tepně je věštba vzkříšena i o 3 725
let později
oduševnělá svěžest vede daleko od
materiálních pohnutek
nadpozemská síla sestupuje z nebe jako jeho
přípona, pokračování
sledujte ten děj, sledujte ten průběh,
lidičky
protože odrážení vaší ješitné zbytečnosti
povede zrcadlo a uškrtí vás to
vaši prapředci si toho byli vědomi, proto
napsali odkaz,
co je dnes dobré, pokouším se to zlomit až na
podstatu,
ale duch zůstává neporušen, nic to nemůže
rozbít
Faraón se vrací s nasazením přívětivosti
do akce
Sporný Faraón se jmenoval slovutně Akhenaton
žádá nové uctívání, básně i proroky
sporný Faraón, básník Faraón
Akhenaton vynalézá nezničitelný humanitní
obor
Aménophis IV. si pozmění osudové jméno a
osudové místo
novému Bohu se říká Aton
je to jedinečný Bůh
lidi uslyší jeho hlas po tisíce let
fantazie tady ustává
humanita započíná existovat pod pravidlem
želez a kamení
jak zůstat upřímný?
když ztrácí pravdu i ten holý život s lidskou
tváří
je založen Otcem islámu, vírou Monotheismu
hej Satane, moje duše spí v plamenech,
protože moje srdce je kus černého šutru
můj dech je orientální, můj smích je zkušený
světoběžník
on a hlas Bilala, prvního beduína z Afriky,
zní z výšin minaretů
z úst znějí prvky moudrosti jako se
z útrob ducha ozývá spirála věčnosti
z karmy každé bytosti nikdy neuniknou
zápisy o hříchu nebo dobrotě
o čistotě nebo o špíně – o nemocné
nemravnosti nebo o utužovaném zdraví!
V mém případě jde zároveň uslyšet mražení v
zádech,
máte bázeň při vyslovení jména, dunícího jako
volání
v blízkosti míst, kde vychází slunce na
oblohu
je zdobeno žloutkem jako sytá barva mědi,
vůně čaje, ostrá chuť mě volá
miliony jedniček, centrum, které se nikdy
nemění, motiv, který se navrací
a přichází nazpět pořád stejný.
Přesvědčivost soustavy prošetřuje neustále
bezpečnost ve všech čtyřech koutech na obzoru
Suprová a vrcholná, v pozoruhodné světové
budově
zdvojnásobuje nebo sdružuje ošidný svět zlodějíčků
já jsem vytvořil fresky (malby) a formu textů
z arabesky
zaostřuji své úmysly na Východ, přímo k Mekce
jako baktérie
do říše stromů a do zvířat, studuji pasáže
slov od 104 000 proroků
a ve své knihovničce jsem se ponořil do
antropologie
kde analýza světelného spektra přislíbila
úspěch mým esejím
aby osvětlila mou vizi, je infračervená nebo
ultrafialová
moje závěry nebudou uznány televizí
(nebo: moje studie nebudou uzavřené v tunelu)
jsou vytvořeny ze 1 700 centimetrů
objemu
vzpírají se všem fyzikálním zákonům, které
byly naměřeny
světlo vstoupilo do přítmí
živé barvy oživují přítomné verše jako
Michelangelo
na stropě Sixtínské kaple, jediný rozdíl
zůstává v tom, že já
nacvičuji mozaiku jedinečnosti na vnitřní
straně reprodukce
tak se neděste, poznávejte váš legální šmrnc
kdo tohle předváděl a není to tak dávno
takový Khalife Al Mahoun, který nedávno dobyl
Byzantskou říši
nevyžaduji nic víc než staré knihy jako
válečnou kořist
neboť mým dogmatem je vědět o tomto člověku,
co nechal padnout
před destrukcí východní části naší historie
Třetí svět a jeho hmotnou bídu
Západ a jeho duchovní chudobu
vzájemné poznání, pro které existuje
budoucnost
svatý, plný, nekonečný, Faraóne vrať se tedy
k nám
Následovník Atona, zrozen z představ Faraóna
básníka
má větší moc než praotec v Karnaku, je to jen
Bůh Akhenatona, našeho Otce
otec křesťanů a muslimů, který vzkřísil z
popele Théb své kaple a mešity
tak hluboké, tak opravdové, tak obrovské jako
je věda, děkuji Bohu bez přestání,
Bůh, který tomu velí, není záměrem lidí,
kteří jsou kultivovaní
sním o tom mít tuto knihou otevřenou před
svým zrakem
ve třech různých jazycích:
latinsky, arabsky a hebrejsky
obsahuje konečné vědomosti a nekonečnou
moudrost
zasvěcení egypťané a libanonští žáci Califa
Al Hâkima
Amenophis IV je otcem i synem
věhlasný předek sekty z Batenis
můj Bůh nemá sochu, je to podstata, ne forma
bylo by domýšlivé dát mu podobu člověka
v našich genech jsou vepsány esence stvoření
počáteční krok Boha, iniciativa Boha je ten
důvod
pak nastává opak (= opak je pravdou)
pak přichází duch, pak východisko, pak slovo
to předtím i to za tím
tohle je trůn monoteismu
existují dvě podstaty pro zločin otročin, pět
dohromady
abych byl přesný, kam vás dohání démon,
tam je Bůh vaše záštita
hranice, které se nemají překračovat, kde se
leskne démon
neboť kdokoliv překročí hranice Boha je
despotou
zdravím ty, co poslouchají islám, ale drží si
čisté principy u všech výkladů Bible
a pohrdám těmi, kteří prohlašují, že Korán
napsal člověk
a ještě říkali muslimům mohamedáni
Nyní, pro neznalce, temní středověcí rytíři
věřící stále stejně silně, aniž by se
informovali
že muslimové mají jiného Boha
křesťanský Arab ho také nazývá Alláhem,
upřesňuje Vatikán
tito lidé se usmívají s uspokojením, kterému
není rovno
z nedostatku jejich znalostí
„Ano, ale vidíte jak přísné je jejich písmo“
„ne ve sporu o náboženství …“ Sourat 2, verš
256
Korán respektuje také věřící jiného vyznání
dle židovské citace křesťané je zmiňují jako
tvory hodné obdivu
v protikladu s rozvojem vědy
Západ se toho naučil spoustu během století
z Východu a je čas to zmínit
neboť náš strom je uvězněn
historie začala hned vedle úsvitu
a na zem putoval východ slunce
uhodnete, co bude, pokud nebe zůstane krvavé?
...noc, kdy Faraón se vrací do akce
Nikdy nezajdete do dálky, protože jste již
přijeli do cíle
jste tady, na počátku časů
sen – o kolik víc z toho všeho dokáže pojmout
do konce času?
Jaký sen?
Sen o naší lidskosti, o srdečnosti v
humanitním oboru
lidstvo se vždycky vrátí sem, podívejte se na
otázky, které jej znepokojují a často pronásledují
tady na všechny otázky musíte odpovídat Bohu
odpověď od všudypřítomného Boha je mumlavá
tady je můj vzkaz, moje poselství ze dna
lidských duší
protože všechno, co můžete zničit v pomíjivém
čase jsou lidské hodnoty a díla
ale duch, který dal dohromady tyto monumenty,
ten je věčný a nezničitelný
* Temná stránka vám nadělila album „OMBRE EST
LUMIERE“ („Temnota – stín je světlo“)
Účinkovali Shurik´n v roli Joe
Eric v roli Khéopse
Pascal v roli architekta pyramidy Imhotepa
Malek v roli sultána a uživatele laškovného
harému
François v roli Kephrena
Phil v roli Akhenatona
PEACE
AKHENATON: „DIRIGÉ VERS L’EST” (NASMĚROVÁN NA VÝCHOD)
Jsem srostlý se svými spisy, na Východ fouká pasát
mozek tě přivádí do pohybu, protože má zbraň je držena
legálně
slova plují vzduchem, já hraju
se svými smysly víc než mariáš, mávám jimi na světle
výhru nad temnotou
se stejnou vědou jako stavitelé pyramid
měním se zakuklen na jevišti
do bytosti z masa a krve, vylíhnu se z embrya
v jiném směru než známý kočár Cinderelly (pohádkové
postavy)
mám tolik respektu pro život, důkaz mám ten,
že se mi nezamlouvá myšlenka konzumovat vejce
je to vzácně kdy, ale myslím, že jsem měl štěstí,
když jsem přišel na svět a dostal dar života, abych
tak řekl dvakrát
Abd-El-Hâkim, hmyzí ryzí skutečnost
objevil se najednou, když oddíly volaly sedmdesátou
třetí lidskou sektu, lidský rod
kde jsou tradice podtrhnuty, tam komunita
pro něco velikého není nic, veliké trápení výkladu
biblických textů
mizí příjemně jako chrám v Efezu
posel z oblaků, důvod k latinskému označení Lucifer
znamená to označení „ten, co sem přinesl světlo"
s rytmem a přesností rysa
já vám povím příběh housenky, která se stává sfingou
modlím se, aby nezájem s tupostí nikdy nevyhrály
Abd-El-Hâkem vždycky hledí na Východ
Modlím se, aby nezájem s tupostí nikdy nevyhrály
Abd-El-Hâkem vždycky hledí na Východ
modlím se, aby nezájem s tupostí nikdy nevyhrály
Abd-El-Hâkem vždycky hledí na Východ
To, že boží síly mohou slavit význam v sálech
čekám na příchod Aïssy
361 stupňů mocné síly
síla samotné zemské přitažlivosti mě rozproudí
rotace kruhu kolem osy
vytváří síly vyzařující proudící od srdce na vnější
okraje
to jsou síly božského Stvořitele
mohl bych o tom vykládat celé hodiny, ale bez užitku
jenom Třetí oko to obdivuje
rotace kolem středu toho dosahuje
já jsem tak stvořil verš pro každej stupeň
jako duch na schodech, který se snaží postoupit výš
věnuju svůj inkoust, svůj čas, svoje prosby
a 361 výkladů Bohovi
soudy diktované většinou nejsou tolik směrodatné
je bláznící osoba blázen a nebo jsme všichni blázni?
je to v pohledu důkladného rozboru
že můj výzkum je založený na bázi katalýzy
lidi s pitomým egem jsou jen lidi z lega
a nezáleží, jestli něco zůstává, je to jen nedopalek
cigarety
protože diagnostikuji své stimuly, tak mám erekci
moje filozofie pozorování zbytků
a hmota, která tvoří maso, je legrační
více důležitá pro lidstvo je paměť, musíte jí věřit
že důkazy mých otců mě vedou
bez konce jako objekt shozen do prázdnoty
balance bude vytvořena namísto zatmění
uděláno zvěstovatelem Apokalypsy
východ slunce nenastane, tak pravili mí předkové
Abd-El-Hâkem vždycky hledí na Východ
Modlím se, aby nezájem s tupostí nikdy nevyhrály
Abd-El-Hâkem vždycky hledí na Východ
modlím se, aby nezájem s tupostí nikdy nevyhrály
Abd-El-Hâkem vždycky hledí na Východ
Modlím se, aby nezájem s tupostí nikdy nevyhrály
Abd-El-Hâkem vždycky hledí na Východ
modlím se, aby nezájem s tupostí nikdy nevyhrály
Abd-El-Hâkem vždycky hledí na Východ
SENTENZA: „POUSSÉ AU MILIEU DES CACTUS, MA RANCOEUR“
(= ODHOZEN DOPROSTŘED KAKTUSU, TAM JE MŮJ VZTEK)
Já jsem velmi trpělivý, naučil jsem se to v
jeslích
když jsou tu kupci, dostanu zaplaceno, je
jedno, za co vlastně
kurva, počítám svou tržbu jako liják,
přívalová průtrž mračen
dětství, sebralo kurzy
jeden z těch dní, když máma neměla ani vindru
můj rap se narodil s dechem, jiskra proti
zbabělcovi
a přísahal jsem si, že budu číslo jedna, ne
ořezávátko
zajídá se mi celý pošramocený nespolehlivý
svět podvodníčků
poslouchám ty, co jdou po mé cestě
do postele si ulehám společně se sny o nápravě
moje slina je jedovatá
mé slzy jsou tak hořké
žaludek mám prázdný
abych vydoloval z paměti zápisky svého
lexikonu
přípomínám si svou žalostnou existenci
deset kulek je můj plat, tak mi pověz, jestli
je tohle fakt legrační
jako když se namáháš jako cvičenej pes v
práci pro šéfa, kterej s tebou tak vyjebává
nenarodil jsem se v dobré chvíli, špatné
chvilky,
jak je mohu vytvářet v rozdílech
budoucnost v domě pro podřimující
usínám od své únavy
hořké, temné zvuky
když jsem žil jako smolař ve stínu
moje sloveso je ponuré
malého chlapce vhodili do džungle obrů,
strašidel, strašáků
nadechuju do sebe hrdě vzduch, jeansy, kecky,
sáček vtipného úsloví
dávej si dobrý pozor, neduhy číhají na každém
rohu
podívej se do minulosti,
porozumíš své budoucnosti, spoléhej se na
ostatní
pak si vsaď na arašídy, na pakatel,
že teď už je dávno nesnesitelné vyrůstat na
divokém západě
očekávej můj ksicht zrádce v klipech
já taktéž špiním do slipů
rozuměj mi dobře.
Sentenza
je
vyhozen rovnou do kaktusu, můj vztek
Sentenza
já vždycky
dokončím práci, za kterou mám zaplaceno
Sentenza
je
vyhozen doprostřed kaktusu, tam je můj vztek
Sentenza
když
někoho hledám, tak já si ho vždycky najdu
„Podívej
se na to čuně, Sentenzo:
tenhle
aspoň znal své místo
a
přesto neměl nikdy zapomínat na své kámoše
nedělej
si mrzutosti, protože já nezapomenu svoje kámoše
zvlášť
když přicházejí tak z dálky od domova
a mají
toho tolik co vyprávět."
Je tolik důvodů žít život zběsile, v pruhu
pro rychlé vozy
já vím, že to není omluva, ale existuje dost
pokušení
zbraň v mém kufru, zvolím si mládí za
legendární věk mládí
nejsem typ podle knih, já jsem typ z ulice
ti, co byli stvořeni pro moje kamarády
v zemi nikoho, kam jen dojdeme, bratři?
jsou už v nedohlednu, a malincí
přespávají na poli, kde fučí drsnej mistrál
a já tomu vzdoruju, nejde mi to pod vousy
jsem slušnej, mám bleskovou paměť, i když
jsem drsnej
ke slitování já chovám jen odpor
nemohu se na sebe dál koukat, za to, jak se
šíleně chovám,
to není chyba žádného jiného týpka
kámo, já se pohroužím do hloubky svého
dialektu
bez finesy nebo taktu, Chill je nadán
od prvního textu, můj kamen,
začnu intifádu
jsem jednoduchá postava a nikomu nevěřím
nedívám se na svou tvář jako na hvězdu,
jmenuji se nikdo
říkej mi PAELSANONE, jestli to máš třeba víc
v oblibě takhle
pomsti se, jestli chceš
plivej na mé jméno jestli chceš, ty blbe!
Nedorozumění začínají takto
z jednoduchého nedorozumění k nedostatku
lidi byli zmatení, protože mě už neviděli na
ulicích
ale byl jsem na svém místě
pracoval jsem na rytmech, na rýmech, na
melodiích,
hodně lásky dávám svým přátelům
je to tak hloupé, z čeho je utvářen život
říkají, že nikdy netušili, že byl stvořen pro
ně
tak jsem o nich přemýšlel, když jsem psal
tyhle verše
v tu ránu vidím kamarády v ty dny, kteří to
pochopili
ti, co nerozuměli výkladu – ti mě opustili
mají plnou hubu zaujatosti, řvou, že mě
údajně změnily peníze
takovej velkej předsudek, taková předpojatost
já myslím, že se chtěli hodně mstít
věci se mění, a já nejdu k tomu, čím byly
dřív
a tvoji vlastní bratři se k tobě budou chovat
jako cizí
takhle to prostě už je
Sentenza
je
vyhozen rovnou do kaktusu, můj vztek
Sentenza
já
vždycky dokončím práci, za kterou mám zaplaceno
Sentenza
je
vyhozen doprostřed kaktusu, tam je můj vztek
Sentenza
když někoho
hledám, tak já si ho vždycky najdu
Sentenzo,
tady máš svejch 500 babek
ale
špatné na tom je, že já vždycky dokončím
job,
kterej mám zaplacenej.
IAM:
„CONTRAT DE CONSCIENCE“ (SMLOUVA O SVĚDOMÍ)
Já jsem tu a tam zavázán smlouvou o svědomí…
(Akhenaton)
Ať vstoupí faraón
na konci dvacátého století, kdo je tu pro vás nejlepší příklad, vzor?
pokrytecká masa lidí s trojrozměrnými maskami
nebo alibistické nekoule v nekoulích, se slovy
jako archeologická karyatida
celý svět se teďka stává zpátečnickým
co si vlastně myslí?... že jsou všichni revolucionáři mrtví?
Chill vyhladovělý po vítězství je zpátky
ačkoliv je většina kritiků rázně proti mně
mnoho lidí je už otrávenejch s rasismem v rapu a nadávkami na černé
ghetto je furt dokola připomínáno
ale ksakru, co se tam změnilo? Je to dramatické!
trojrozměrné tváře jsou zahrnuty do atmosféry měsíce dle novinářů
myslí si, že je lepší prostě mlčet o centrech měst
protože obchod Euromarché je v plamenech
je to hrůza, dávají
mi na výběr můj vlastní život
tady je má odpověď:
já jsem stále na stejné cestě
pitomečkové mě stále
obtěžují
doufají, že budu
rapovat o nesmyslu, aby mě mohli dusit
to nikdy! V mém
slovníku nikdy není vzdát se
a nevadí mi, odkud
jsem, počítá se to, kam mám namířeno
někdy je zaujímání
postoje způsobem jak se můžeš zbavit souboje
tohle mojí hudbu
odlišuje od prodejních kurev
chtějí, abych byl víc
upřímnej? To je v klidu
řekni mi co si
myslíš, teď je řada na tobě!
protože ty urážíš
lidi, co strádají v chudobě
já píšu tahle slova,
protože mám smlouvu o svědomí
já jsem zavázanej
smlouvou o svědomí!
(Shurik´N)
Věci se mění, jenom
lidi a to jejich myšlení ne(!)
u nich věci zůstávají
stejné mezi včerejškem a dneškem
někdy se divím, za
jakou cenu je tohle všechno
setkávání –
demonstrace, ze kterých se postupně stávají mini šarvátky
ale pak zjišťuju, že
to všechno má cenu
když se mi vrací
představy, tady to já chápu
šel jsem pomalu, ruce
jsem měl v kapsách
žena přijíždějící
z daleka, v pravé ruce drží tašku, v druhé kufr
protože jsem
vychovanej, tak jí nechám projít
zjišťuji, že se mě s
nepříjemným pocitem obává, když si v ruce přehazuje kufr
ta skutečnost mě
dohání k šílenství
protože lidi jsou tak
zlí
jako ti, co kritizují
svoje (severoafrické) maghrebské
sousedy
a zrovna si dělají
rezervace na zájezd do Agadiru hned v červnu
(Agadir je letovisko na západě Maroka)
co zůstávají na
plážích až do večera
smaží se v horku
doufají že chytnou
okouzlující barvu pleti
ale dejte si pozor,
spálíte se
po návratu do Francie
budou vystavovat na odiv jakou mají snědou kůži
a ve volbách budou
volit blbé fašisty
vznešený lord je
vzhůru a zuří
kvůli těm idiotům,
nevěřte tomu, že jim podám ruku
protože můj vztek je
obrovský
musím to přiznat, já
mám smlouvu o svědomí
já jsem zavázanej
smlouvou o svědomí!
Ano pro nás existuje
smlouva o svědomí!
(scratch Khéops)
(Akhenaton)
V Německu ve
třicátých letech
náckové napochodovali
a útočili jako gang
lidi je podpořili
poskytli cestu všemu
násilí a povýšenosti
nikdo nic nenamítal,
kde jsou vzpomínky
na milionech lidí se
historie podepsala jizvami
ale já doufám, že
chápete, že kdyby tohle bylo zítra
zabil bych tisíc lidí
a zastřelil bych i sebe se zbraní v ruce
a ti co řvali „Za
vlast! Za bezpečí!“
ti odsuzovali odpor a
nikdy se nepřinutili bojovat
jak řekl Shurik´N,
myslete na ty, kdo s nimi dnes soupeří
všichni
v urnách, v hlavě nemají zhola nic
ti co si troufali
s kuráží, těch si vážím
ti ostatní – ať je
moje slova shodí rovnou do pekla
musíme si hlídat, aby
se to nikdy nestalo ve Francii
píšu tahle slova,
protože mám smlouvu o svědomí
Ano pro nás existuje
smlouva o svědomí!
(Shurik´N)
Jedu rychlovlakem TGV
vagón číslo 11, první
třída, všechny lístky jsem si štípnul
přicházím do vagónu,
odkládám si zavazadla
průvodčí dělá
složitého a čučí na mě
a žádá abych mu
předložil jízdenky
usmívám se – a
s klidem mu je dávám
povídám mu, že se
vlak ještě nerozjel
říká mi: „vím, ale
chtěl bych si vás zkontrolovat“
zkontrolovat co?
P.D.! – co je tu k smíchu?
myslíte si, že někdo
jako já nemůže cestovat první třídou?
možná máte pravdu, že
neodpovídám jeho představě se svým profilem
ty máš právo pro
skončení na kolejích
chápete? Nic se
nezměnilo
ale je to pravda,
nemá význam vykecávat se tu s kreténem
bylo nás ve vagónu
dvacet, ale že jsem byl černej, tak jsem neměl šanci
musel jsem to
zdůraznit, měl jsem smlouvu o svědomí
Ano pro nás existuje
smlouva o svědomí!