|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| RadimP (Občasný) - 7.4.2003 > Aquarius> Haiku to není zcela objektivně, ne jenom podle mě. Doporučuju nastudovat něco o teorii ;o)
Haiku a) by mělo obsahovat odkaz k roční době,
b) by mělo obsahovat přírodní prvek,
c) se vyjadřuje spíš pomocí symbolů než metafor - kouzlo z pohledu čtenáře je právě v tom, spojovat si jednotlivé symboly, aby si do nich reflektoval vlastní zkušenosti, zážitky ap., - už jsem se k tomu na T. několikrát vyjadřoval... Haiku je prostě klasický útvar japonské poezie a jako takové je dosti těžko zvládnutelné... rozhodně to není jenom sedmnáct slabik...
| | | <reagovat |
|
| Aquarius (Občasný) - 7.4.2003 > RadimP> ad a) je fakt, že odkaz k roční době tam nemám : ) ; četl jsem nějaké haiku a rozhodně ho němělo každé ani náhodou..
b) deštivá měsíční noc ti nepřijde jako přírodní prvek?
c) v celé téhle básničce je asi jeden symbol a jedna metafora, takže fiftyfifty
Rozhodně si nemyslím, že haiku je jen sedmnáct slabik.. nepodceňuj!
| | | <reagovat |
|
| RadimP (Občasný) - 7.4.2003 > Aquarius> ad a) potom to nebyla haiku ;o),
b) "deštivá měsíční noc" tam není explicitně obsažena (a stejně bych váhal),
c) pokud to jde, tak úplně bez metafor.
Nepodceňuju - dokaž!;o)
| | | <reagovat |
|
| RadimP (Občasný) - 20.5.2003 > Aquarius> Tak Ti, Aquarie, dlužím omluvu! Trošku jsem se pročítal teorií, abych se ujistil, že Tě nemystifikuju (nedala mi ta báseňka spát!;o)), a vyčetl jsem, že haiku vůbec není o symbolech - je to prostě jenom těch sedmnáct slabik... ačkoli, podle mě je to taky otázka chápání termínů - například květinu, kvetoucí na jaře (nemůžu si teď zrovna na žádnou vzpomenout), tj. jeden z často používaných prvků v haiku, mohu, myslím, označit za "symbol" jara...
| | | <reagovat |
|
|
|
|