|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Dobrá hospodyně... Autor: Sáša (Občasný) - publikováno 24.3.2003 (21:40:59)
|
| |
Pěkné přísloví, které se dokonce objevilo, tuším, i v Babičce. Nutí mě však k hlubšímu zamyšlení… Vidím hospodyni před svým plůtkem, jak stojí na zahrádce, když tu u sousedů spadne pírko na zem. Vrhá se tak po něm a po chvíli šťastna vrací se domů… Tak za prvé budu muset pominout, že je to v podstatě nabádání ke krádeži, byť jde jen o hloupé pírko. Pak si zkouším představit, jestli se vůbec onen skok přes plot vyplatí. Protože jestli je ona hospodyně skutečně dobrá, znamená to, že se s hospodářem nemají špatně, tudíž nebude nejhubenější. Řekl bych, dokonce bude dost při těle. A je pak stále skok přes plot pro tuto hospodyni bezpečný? Jestli pro ni ano, pro její ošacení už tolik ne. A má-li zrovna hospodyně „péřovku“, aby pak těch pírek nemusela sbírat na tisíc. A pokud už by zdolala všechny úskalí skoku, přežila ho a pírko skutečně ukořistila, co s ním? Co dneska s takovým pírkem? Možná prodat za desetník a za ten už se dají koupit tři kuličky hrášku, jak se kdesi říká. Ale na druhou stranu, možná to tak nevýdělečný podnik nebude. Vezměte si výšku dnešních plotů. Pokud by hospodyňka stále překonávala vyšší a vyšší, časem by plynule mohla přejít na skok vysoký a tam už jisté perspektivy jsou. Není nad česká přísloví…
|
|
|