Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 29.5.
Maxmilián
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Normandie
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 15.3.2014 (12:25:15)


fernet=kranad (Občasný) - 27.3.2014 > Chlapi zdar!
Já tam vidím kouli proto. A teď ta diskuze: Pomiňme to, že se těžko dá "něco nového" vymyslet, ale lepší žánrové zařazení ano. Povídka není jen otázka formy, tyto "absurditky" by na sebe měly upozornit lépe, to mají kritici pravdu, třeba se i z Totemrejstříku dá vybrat. Ano ztotožňuji se s tím "podívejte se kolem sebe, kolik z nás takto žije, jak se vyjadřuje, projevuje, atd." (jarra), ano. Ještě jednou ano. My uvnitř prožíváme sami sebe jako obrovské drama, ale zvenku je to banalita. Jedině Bůh....! ale to bych zabíhal úplně ....do prdele. Je to tak, kníže Rohane, láska a shovívavost shora či "shora" (jako nadhled) nemusí znamenat zesměšnění, jistěže každý máme "svůj příběh" a "legendu", ale....! Všecko má svá ale, bohužel. Ale autorský vklad, jasné, dalo by se s tím ještě daleko víc pracovat, nedozírné pole možností! František to posílil v absurdně bezpointovém vyznění, to je v pořádku. Měl jsem výhrady vůči "figurkaření" (to je to zesměšňování), to svádí mnoho českých autorů prózy. Hrabalové z nich nebudou, o tom dále. A pro mne je v tomhle František daleko dál, než v "básničkách". (lada34 píše jiný žánr, nesrovnával bych to).
Máme tu harbalovské výročí.....Jako klukovi mi jej ženské v městské knihovně nabízely s Páralem, no husy. A Františkovi dlužím reakci k minulé diskuzi: sám Hrabal O SOBĚ NIKDY neříkal, že je pábitel, to převzali líní novináři z rozhovorů o jeho postavách. Ve své próze vybudoval "moderní český mýtus pábitele", víme, že budoval na Haškovi, Kerouacovi, ale i Demlovi.... a pábitel je takový oživený Švejk, který přes osudovou bezmocnost pořád vítězí ostře sledovanými vlaky, když si otře parůžek, a je smějící se bestií. František je HODNĚ sečtělý, tohle někde v paměti má. I jeho zdejší reakce z 21. 3. to dokazuje, netvrdí, že snídá Šalamounovy exkrementy, takže se o něj nebojím. Třeba bude makat.
Body: 5
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli fernet=kranad
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter