Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 30.5.
Ferdinand
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci katedrála z kolekce geometrie
Autor: sadaf (Občasný) - publikováno 21.5.2013 (18:09:41)
následující v kolekci>


 Dushan (Občasný) - 22.5.2013 > Periskop> Promiň Periskope, ale vůbec s tebou nesouhlasím. Určitě budeš velký Mistr, ale možná ti neřekli, že tady na Totemu zveřejňují své práce převážně samí amatéři, samouci, kteří mají svůj koníček, něco tvoří a chtějí své práce prezentovat a hlavně – dozvědět se, jak jejich výtvory působí na druhé lidi, popřípadě se dozvědět, co by měli ve své tvorbě zlepšit. Je to tady něco, jako konzultace ve škole, ovšem s tím, že chyb tady bude určitě více. Koníček dělají všichni ve svém volném čase, často po náročné práci, a je to jejich příjemné odreagování, do kterého dávají vše nejlepší ze sebe, co umějí a jak to cítí. Mnohým chybějí základy, které se učí studenti ve škole, musejí je obtížně samostudiem sami získávat, ale možná většina z nich tvoří více „srdíčkem“, než právě mladí studenti, vyzbrojení ze školy teoretickými základy, technologií, stavbou obrazu, kompozicí, studiem dějin umění, dějin fotografie, sociologií, psychologií atd.
A právě před těmito amatéry, kteří si pro svou tvorbu musejí často dosti náročně ukrajovat čas ze svého skromného volna, na rozdíl od tebe, smekám svůj pomyslný klobouk a snažím se jim radou trochu pomoci. Neútočím, jako ty. Já je nechci ranit a odradit od tvorby, ale postupně jim pomáhat.
K této fotografii: Musíš uznat, že já osobně nemohu za to, že tvoje tvorba a vnímání umění skončilo v realistické rovině. Možná, že ses někde dočetl, že kromě toho existuje něco jako třeba minimalismus, konceptuální umění, geometrická abstrakce a další (nechci tě přehlcovat pojmy). Ze své praxe vím, že právě lidé, kterým se líbí pouze realistické umění, kde vše umějí dešifrovat, kterému rozumějí, protože vidí to, co znají ze svého života, nechápou moderní umění (mám na mysli právě uváděný minimalismus a další popsané). Ale to neznamená, že je to špatné umění. Je to určitá nadstavba umění určená pro skupinku lidí, která je schopná to vnímat. Přesto tito neznalí lidé to, čemu nerozumí, odsuzují, že je to blbost.
Tato fotografie má tolik zajímavého na přečtení, až jsem byl mile překvapen. Že ty tuto fotografii neumíš přečíst, za to já nemohu. Budu rád, když autor a druzí, kteří se tady dostanou, se na fotografii podívají jinýma očima, než jak byli dosud zvyklí fotky vnímat. Většina jich fotku přesto přejde, nic jim neřekne, ale třeba pár z nich ve fotce najde něco zajímavého. To „zajímavé“ je právě dovednost či snaha naučit se číst ve fotografii.
Fandím sadafovi, že došel k této fotografii. Je to něco jiného, s čím se musí porvat. Je nutné všechno vyzkoušet a zjistit, v čem který autor je dobrý. Nikdo učený z nebe nespadl, snad kromě tebe. Víš, my, obyčejní, musíme zkoušet a zkoušet a neustále vyhodnocovat.
Převážná většina zdejších autorů nikdy nebude tvořit na profesionální úrovni. Ale o to tady snad nejde. Myslím si, že jde o to, aby se krůček po krůčku ve své tvorbě zlepšovali a aby z e svých úspěchů měli radost. Tvoje radikální odsuzování jim vůbec neprospěje, spíše je ve tvorbě odradí. Když jsem byl mladší, taky jsem byl často tak radikální jako ty, ale časem jsem dospěl k tomu, že to není dobrá cesta. Taky k tomu časem dojdeš, věř mi.


Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Dushan
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 1 2 3 4 5 7 9 (10) 11 12
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter