|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
|
nelze zamlčet! (z obecnej kroniky) |
zde opis afiže, jež připnuta ve vývěsce Sokola Zelená Lhota (a nastíněno, co vše se událo o Svátcích... nelze zamlčet!) ____________ obsazení:
pes Harýček.... (dvouruční maňásek s klapavou hubou) - hlas propůjčil pan lékárník Bašta - vodí pí Šafránková
hospodář Vorel...(dvouruční maňásek s hubou neklapavou) - hlas propůjčil vrchní rada Brzezný - vodí pan Šafránek
rána z pistoletu - pan hasič Bohánek
kulisy lesa a dvorka zapújčeny panem řídícím Tomáškem
cvrkot ptáčků a skřípání větví - (hlasové efekty) pan hostinský Leo Skočdopole
inspipicientka.... paní knihovnice Vetchá nápověda .... ponocný Haluška
(oponu rozevírá a stahuje Maruška Koutných) ________________________
(záznam činění kultúrního)
Gong - (Maruška otevírá handru povyšívanou) jemně nasvícena scéna - dvůr - psí budka.... Harry se protahuje a štěkne - pak si vykousne blešku, podívá se do natěšeného publika a deklamuje
Harýk: to bylo dnes pobíhání... to bylo zas rykukřiku ještě v noci před svítáním hnal jsem lišku od kurníku a potom zas hlídat pole... večer ovce z pastvy hnát... celej den sem v 1 kole... včil se mi chce hrozně spááááát!
pes zívá... protáhne se, povrtí chvostem, otáčí se a uléhá.... chrupe a pomlaskává... občas trhne v snění tlapou. vrznou dveřka (na hubě pan Skočdopole)
vychází Hospodář s flintou... utře si nos, kontroluje patronu, jde ku spícímu čoklovi a mumlá:
Harýčku ospalý - ty mrcho přestárlá co to máš za svaly! Slépky sú sežrané - jen pírka ostala! já sem tě pesane cvičíval odmala odmala ku stáru žrádlo ti schystával a že si dědek včil - konec tvých libých chvil bo tě O D B A CH N U !
popadne rozespalého psa a na řemínku jej odvádí v bor (cvrkání havěti ptačí a šelestění větví v povanu- pan Skočdopole na hubě)
opona zavřít (Maruška!) přestavba kulis (všickni!) opona rozevřít (Maruška)
scéna na pasece... Hospodář a Pes... Harry zívá a nechápavě vejrá na flintu... štěkne a deklamuje - (pan Bašta)
Harýček:
Ten kurva sedlák - že prej jsem vlkodlak! jsem šelma psovitá - to lidánkové vím.... co já se v lese nalítal! - ňaff... uff... nepovím jak jsem stár - však velmi! zvěř nechťe loví jiné šelmy! Hospodář nevrlý na nervy jde mi velmi! lovem as mne si chce zas dobírat... as kuli v hlaveň dokulí... ten ochlasta má místo nosu rudou bambuli! a já chci spát.... jsa unaven!!! (úúú uáááááááá)
(pes usíná vprostřed hájku)
hospodář lká:
Dořiti! - pes zas unaven.... že mi jej dlužen čert - však čert tě vem Ty psisko! jen spi můj příteli - už ku smrti máš blízko, život tvůj nachýlen a vprdeli!!!
Hospodář láduje pušku namíří psovi k hlavě a v y s t ř e l í !
(zvukový efekt pan hasič Bohánek, jenž má zbrojní pas) paní Šafránková trhne jako v agonii maňáskem psíka, pan lékárník Bašta zachroptí coby čokl v posl. tažení...
(děti slzí - líto jim je ostárlého zvířátka)
opona nepadá, jelikož Maruška Koutnejch zasažena kulí hasičovou - nechtě...
poněkud zmatek v Sokolovně nastává.... ponocný Haluška nápovědně sípe - O P O N A !
paní knihovnice Vetchá nezvykle pookřála při pohledu na krev čerstvou a híhňá se hystericky jak zamlada
Bohánek upustil pistolet a štká jak dírkavá hadica pod tlakem emocí náhlých.... obecenstvo ani nedýchá.... jen zdáli vřava ve výčepu - bo sa tam pustili do seba Ondřej H. s Ďurkom Š. skrze slečnu na poště - sl. Brožíkovou Mirku....
posléze se umělci vzchopí - a po odnesení pozůstatků nebožky Mařky všeci před oponu klaňat se!
________________
dodatek k ději tomuto:
bylo vybráno na konto vánoční sirotkům 86 korun 50haléřů... (maňásky darovány navrch)
rodina Koutných proponuje pohřeb až po Novým roku....
pan učitel Přimda navrhl pomník s nápisem: "Oddala se umění - náhlou smrtí cepení -- ne za po me ne me M a r i e ! "
| |
|
|