Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 4.7.
Prokop
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
zbytek (figura) (bytová poetika)
Autor: Ondrej Kern (Občasný) - publikováno 2.4.2010 (22:36:57)





To je okno. Výhledem se nekochej.
To je parapet. Nepokládej si na něj ranní čaj.
To je pracovní stůl. Neměl bys k němu usednout.
V knihovně jsou vyrovnány knížky podle určitého, léta budovaného pořádku. Těch se nedotýkej.

Toto je práh pokoje. Práh nepřekračuj.
V koupelně visí zrcadlo, do něj se nedívej.
Vana je prázdná. Nenapouštěj ji.
Kapesní rádio, které tu tiše hraje, neposlouchej.

Sklenice s vodou na kuchyňském stole není tvá. Nepij z ní.
Toto je mladá žena, myje nádobí. Nesmíš ji opatrně obejmout.
To je lístek se vzkazem, který spadl na zem popsanou stranou. Nezdvihej ho.
Kabát v předsíni patří k určitému páru bot. Neoblékej se, ani neobouvej.

Dveře do bytu jsou zavřené. Neotvírej je.
Tady stojíš. Nestůj tady. Nejsi tu doma.







Poznámky k tomuto příspěvku
dadik (Občasný) - 2.4.2010 >
Body: 5
<reagovat 
tuik (Občasný) - 2.4.2010 > ale proč?
<reagovat 
enthroper (Občasný) - 2.4.2010 > pěknej nápad. podle mě se to mělo vyvinout a né slepě opakovat schéma. ano, to, že tam není žádná změna, překvapení, působí. přesto mi ten stereotyp připadá pak už spíš mechanickej než třeba plíživě děsivej či cokoliv jinýho...
nebo bych tam aspoň nesměl vidět náznak rozuzlení, shrnutí a dovysvětlení v posledních dvou verších

práh - práh v pátým verši se mi nezdá být ideálním řešením
<reagovat 
enthroper (Občasný) - 2.4.2010 >
Body: 4
<reagovat 
mrtvýmouchám (Občasný) - 3.4.2010 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 4.4.2010 > mě se líbí ta hra se čtenářem i závěr. osvěžující styl.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 4.4.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
travail (Občasný) - 4.4.2010 > Mně by se to celé zatraceně líbilo, kdyby ta poslední věta zněla třeba "Jsi tu doma," nebo kdybys to dovedl k nějakému paradoxnímu završení. Nehledě na to, že třeba věta: "To je pracovní stůl. Neměl bys k němu usednout." je absolutně luxusní rada do života!!;)
Takhle to pro mě trochu zabíjíš... je to příliš logické a směřuje to k celkem obecnému, čekávatelnému konstatování....(i když beru-li to jako hru se čtenářem, ja píše chinagirl, celkem mě to baví...)
ale stejně mám trochu pocit, že ta báseň má víc potenciálu, než kolik jsi využil...
Body: 4
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 5.4.2010 > Nápad, který šel velice lehce zpracovat banálně, kýčově, nepůsobivě... ale je kupodivu zpracován pozoruhodně sugestivně.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 6.4.2010 > Napínavé! :) Trošku mi to připomnělo písničku o cizí ženě a cizím pokoji od jednoho výběrového zpěváka - v dobrém slova smyslu, já ji rád.
Doporučil 
<reagovat 
kouzelný človíček (Občasný) - 6.4.2010 > to je dobrý...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 7.4.2010 >

včera sem shohou okolností držel v ruce Mančuškovu monografii,

připomnělo mi to (a nic víc k tomu -) jeden jeho objekt:

zazděnou zeď prolamovanou nápisama, co je za ní na levý a pravý straně (židle, květináč ...)


Body: 5
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 7.4.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 7.4.2010 >
<reagovat 
Mima (Stálý) - 7.4.2010 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář ob - 7.4.2010 > Swedishi - gratulace lhářce.
<reagovat 
čtenář ob - 7.4.2010 > Swedishi - gratulace lhářce.
<reagovat 
moře (Občasný) - 7.4.2010 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter