Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 1.12.
Iva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce "O pouštění draků ... z kolekce Sb IVb
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 8.1.2009 (14:00:18)
další ve sbírce>


 kolohnát (Občasný) - 9.1.2009 > anae> to myslím, že se zaměřuješ na uplně zcestné otázky, pokud učiním něco takového, co druhému způsobí utrpení, pak je to jen má chyba a z pohledu křesťaství je to hřích, pokud jsi dospělý člověk bez omezení zdraví a úsudku, můžeš volit a volba je na tobě jak se zachováš, křesťaství předevší akcentuje lásku k bližnímu jako prostředek lásky k bohu a milost božího odpuštění všem, kteří si uvědomí jaké utrpení způsobili a které to vnitřně trápí, kteří litují svých činů, těm milost dává odpuštění. POkud to dbře interpretuju, pak základem křesťanství tedy i římskokatolické církve je láska. Samozřejmě že středověk například smýšlel jinak než moderní společnost, je dlaší otázkou, do jaké míry to bylo ovlivněno objektivními a společenskými podmínkami dané doby, nicméně je dobré si uvědomovat, že i křesťnaství se myšlenokově vyvíjelo a že ani dnes nezůstává zakonzervované, ač se tak mnohým jeví. Kupříkladu ranně středověké křes´taství pohrdá vším světským a upíná mysl k bohu, vše světské a pozmeské je hříšné a jediná čistota a záchrana tkví ve víře. Projevuje se to prostřednictvím chápání prostoru na křes´tnaských obrazech, které vychází ještě z aristotelského bipolárního chápání kosmologie na sublunární a superlunární, čili na nebe a zemi. Obrazy mají vertikální kompozici a neexistuje v nich perspektiva. země je jasně odlišena od nebe. Teprve po příchodu Tomáše Akvinksého, který přichází s tezí, že znevažováním stvoření se znevažuje sám Bůh, se mění pohled na víru a na pozemskou světskou skutečnost jako na božskou. POté přichází renesance a ta již objevuje perspektivu obrazu a prostor, v díle Giotta, který pokládá tak říkajíc nebe na zemi. Moderní křes´taství navíc zastává názory již v mnohém odlišné, například katlociká církev dnes tvrdí, že i lidé nepokřtění a lidé nevěřící v boha, atejisté, mají stejný přístup k boží milosti jako praktikující katolíci, protože záleží NA ŽIVOTĚ SAMÉM...toho jednotlivého člověka. A propos, křes´taství je si v mnohých otázkách s buddhismem do znančé míry podobné, ale navíc, dle mého názoru, řeší otázky které buddihsmus neřeěí vůbec a to mnohem lépe a jasněji. Například buddihsmus vůbec neřeší otázku odkud se vzal svět, prostě tvrdí že zde je, křesťanství ale ve svém zrodu už přináší onu revoluční myšlenku stvořitele. Doporučuju číst články profesora Flosse, kterého jsem měl tu čest poslouchat na přednáškách filosofie středověku v Olomouci. promiňte, že jsem si trochu ujel.)
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli kolohnát
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
1 2 (3) 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter