Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak se okouzlil
Autor: strider (Občasný) - publikováno 4.6.2002 (08:53:20)
Jak se okouzlil


Docela se třásl. Co po něm může chtít? Zaklepal.
"Dále!"
Otevřel dveře a vešel. Ředitel seděl za svým stolem a usmíval se.
"Á, dobrý den. Mám pro vás jeden úkol, kterého se musíte ihned ujmout. Pojďte se mnou."
Zmáčkl nějakej knoflík na stole, jedna zeď se odsunula a oba vyšli ven.
"Pojďte, obejdeme celou budovu."
Na nic se neptal a šel za ředitelem. Fakt obešli celou budovu a zase se vrátili k odsunuté zdi. Boty měl plný malých kamínků z prašné cestičky.
"Tak, co si o tom myslíte?"
"Promiňte? O čem?"
"No, máte taky v botách plno kamínků, ne? A taky, stejně jako já, určitě nemáte děravý boty."
"No... ano."
"Tak to je váš úkol. Zjistěte mi, jak se do těch bot ty kamínky dostávají. Máte na to týden."
Stěna se zavřela a on zůstal stát venku. Nemohl to pochopit. Bylo toho na něj najednou moc: usměvavý ředitel, odsunovací stěna a ještě ty kamínky. Byla to přesila.
Prohlídl si boty. Fakt nebyly děravý. Sedl si na trávník, zul se, vyklepal všechny kamínky na kapesník a začal je počítat. Pořád nic. Tak je setřídil do velikostních kategorií a všechno si zapsal. Pořád ho nenapadalo, co by mohl dělat dál. Aspoň ale bude moct udělat pěkný barevný grafy počtů a velikostí kamínků. Když obejde budovu každý den, uvidí i časový průběh... Úplně ho ten výzkum okouzlil...


Poznámky k tomuto příspěvku
xxxxxxx (Občasný) - 4.6.2002 > ...to moc dobre znam... moje sefka po me chce podobny veci, naposledy instalaci ms accessu 2002 na 486 ... prave premyslim o tom, jak osekat cedecko a nacpat ho do disketovy jednotky... ;)
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 6.6.2002 > Poslyš, není to na tebe nějaký moc dlouhý? :o) Jednu výtku bych měla - ve větě "Boty měl plný malých kamínků..." mi tam nesedí ten ojedinělej nespisovnej tvar, docela to v textu mlátí do očí.
Body: 5
<reagovat 
 xxxxxxx (Občasný) - 8.6.2002 > Kapucín> ...ale čeština se nám přece vyvíji... teda aspoň doufám... mluvit dalších příštích sto let jazykem bible kralické by byla asi docela nuda... ne????
<reagovat 
 Kapucín (Občasný) - 13.6.2002 > piii> Tady přece vůbec nejde o vývoj češtiny, spíš o překlep. Proti používání nespisovných tvarů nemám ani to nejmenší, pokud se to do textu hodí - a tady se to nehodí. Toť vše. :o)
<reagovat 
 xxxxxxx (Občasný) - 13.6.2002 > Kapucín> ... jo, ale pri vsi ücte, spisovne by to rekli jen moravaci..., jako ceskeho odrodilce a pouze sekundarne socializovaneho moravaka, mne spisovny tvar taha za üsiii... ale budiz... vivat pravidla ceskeho pravopisu!, snad je jeste nekde najdu... ;)
<reagovat 
 Kapucín (Občasný) - 14.6.2002 > piii> "Boty měl plný malých kamínků z prašné cestičky." Tohle zase tahá za uši mě, ač jsem Pražanda rodem i bytem. S pravidlama to nemá vůbec co dělat a s mluvou vlastně taky ne. Já taky v běžné řeči na čistotu jazyka moc nehledím, ale tohle je PSANÉ SLOVO - a k tomu se vyjadřuju.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter