Otázka která povolání jsou nejdůležitější je tak troch nesmyslná. Každé povolání je důležité. Kdybych měla vybrat to nejdůležitější, nejspíš bych se vrátila o několik staletí zpět. Tam totiž vznikaly ty nejdůležitější povolání, ze kterých se odvíjely ostatní.
Např. kovář byl důležitý, protože vyráběl třeba podkovy a jiné předměty, které byly důležité.
Hrnčíři byli jistě často vyhledáváni, protože dříve se vařilo jen v hliněných hrncích a sposty dalších věcí v kuchyni byly hliněné.
Dráteníci zase spravovali praské nádobí. Dnes, praskne-li talíř, většinou koupíme nový. dříve ho však uschovali a počkali si až do vsi přijde dráteník a spraví ho.
Zemědělec je i v dnešní době jedno z důležitých povolání. Proč? Zásobí obyvatele měst a vesnic vypěstovanými potravinami.
V minulých staletích najdeme tedy hodně důležitých povolání, z nichž některá se uplatní i v dnešní době, ovšem s větším pohodlím. To jsem ani nezmínila tkalce, švadleny, ševce a mnoho jiných, nepostradatelných povolání.
A nyní se přesouváme do současnosti. Přestože dnes těžkou práci kovářů nahradily stroje, pro umělecké předměty je však fortel a um kovářových rukou nenahraditelný.
zmíním i lékaře a hasiče, kteří dokáží člověku i zvířatům zachránit život. A toho si cením nejvíce.
vědci zase ovlivňují vývoj lidstva, což je také cenné. Tedy všechna povolání mají v sobě něco důležitého a nepostradatelného. Proto je těžké určit, které povolání jé to nejdůležitější.
|