Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Alanis Morissette : under rug swept
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 28.3.2002 (11:06:31), v časopise 28.3.2002

 

Alanis Morissette : Under Rug Swept  2002 (50:30min.)

 

Kanaďanka Alanis Morissette je ročník 1974. Svůj první vinyl vydala v necelých dvanácti, ve čtrnácti už měla v kapse kontrakt s velkou firmou MCA a v šestnácti album „Alanis“. Rok na to následovalo „Now This Time“ a Alanis se stala v Kanadě hvězdou. Mezinárodního respektu se jí ale dostalo až s třetím albem „Jagged Little Pill“, které se objevilo jako zjevení v roce 1996 a převálcovalo doslova celý svět, následované dlouhatánským turné. Alanis však nepropadla drogám ani manýrům slavných, a ani nápady jí úspěch nespoutal do komerčních šablonek. Hned po turné nadšeně, plna inspirace, zapadla do studia a nahrála album „Supposed Former Infatuation Junkie“ (1998). Desku nejméně srovnatelnou s „Jagged...“. Ale posluchačenstvo už bylo nasyceno, název komplikovaný a média měla už desítky dalších písničkářech, které chrstla na trh každá gramofirma ihned po úspěchu Alanis. O neúspěchu nemůže být řeč, ale pompa utichla, což přineslo více klidu a méně mediálního šumu.

Píše se symetrický rok 2002 a úvodní skladba „21 things i want in a lover“ vás nenechá zapochybovat ani na sekundu, že sympatická dlouhovláska se vrací v plné síle a zápalu, který jí je vlastní. S každou další skladbou se v tomto dojmu jen utvrdíte a než se nadějete, bude vám na displeji svítit 11 a hrát poslední „utopia“.

Znáte-li hojně hraný, úvodní singl alba „hands clean“ vězte, že je reprezentativním vzorkem z „Under Rug Swept“, které si Alanis poprvé produkovala úplně sama a po menších šarvátkách s Madonnou, vlastníkem labelu Maverick, ho letos vydává opět na této pobočce Warnerů.

Nemá valného smyslu propírat skladbu po skladbě, tím spíše, že album je skvěle kompaktní, dramaturgicky zvládnuté a je nemožné vypíchnout jednu skladbu před jinou. Snad jen, že místy je album pěkně řízné, asi nejvíce, co kdy vydala tahle dcerka Maďarky a kanadského učitele.

Pokud vám neučarovala některou s předešlých desek, tahle na tom  zřejmě mnoho nezmění a asi zůstane v kategorii „tu nějak zvlášť nemusím“, ale pokud jí rádi máte,  prosvětlí vám byt a budete si ji přehrávat často a rádi, a pohrávat si s myšlenkou, zda není vůbec nejlepší, co Alanis napsala.

Rozhodně dokázala, že výsadní místo v 1. lize písničkářek má zaslouženě a až na pár vyjímek (pro mě např. Tori Amos či Aimee Mann…) jí většina ostatních, vyrojivších se kolegyň,  může jen obdivně hledět na paty…



Poznámky k tomuto příspěvku
čmelák (Občasný) - 28.3.2002 > OK Tak já to sehenu...
<reagovat 
Líza (Občasný) - 28.3.2002 > Díky za tip Kajmane, Tvá recenze mě příjemně navnadila. Jen mi v jejím začátku trošku vadilo časté používání slova následovat ... ale to je fakt detail :-)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 28.3.2002 > Máš pravdu, to dvojnásobné následování v úvodu není zrovna pohledné, teď na to koukám :o)
<reagovat 
Tina (Občasný) - 29.3.2002 > Pekna recence, myslim, ze album je opravdu povedene. Alanis mi na nem pripada mnohem vyzralejsi to bude asi tou samoprodukci...
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 3.4.2002 > Líbí se mi hodnocení i deska...vsechno stimuje;)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 4.4.2002 > Díky.
<reagovat 
Čtenář - 15.5.2002 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter