Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.11.
René
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci 2006-08-24 - cíl: void z kolekce Industriál
Autor: zombux (Občasný) - publikováno 19.9.2006 (19:54:26)
další v kolekci>


  RD (Občasný) - 20.9.2006 > zombux> «no hlavní rozdíl je přece v tom, že digitální filtr pracuje jen s naexponovaným snímkem, kdežto sklo upravuje obraz před expozicí, takže hlavně u přechoďáku je efekt diametrálně odlišnej... shadows/highlights nepoužívám takže přesnou funkci tuším jen odhadem, ale rozdíl je právě v tom, že přechod mění tonalitu před samotnou expozicí, a to digitálním filtrem dost dobře emulovat nejde - jedině jakýmsi "přemalováním" snímku.»

Komentar RD: Pred casem jsem se zucastnil seminare o klasicke a digitalni fotografii. Zkusebni fotak byl Hasselblad, s jak klasickym magazinem a filmem Kodak, tak digitalnim magazinem, mam dojem, ze Dicomed, ale nejsem si jistej. V kazdem pripade byl velmi kvalitni s ohromnym rozlisenim.

Fotografofan byl oblices s rukou, nadoba z nerezu, «technicky dokonaly» portret maleho cernouska a bile divenky plus obligatni Kodakovske skaly.

Fotografii lze technicky upravovat nekolika zpusoby (kdyz vynechame chemii):

1: Filtrem pred nabo za objektiven

2: Filtrem na klasickem zvetsovaku.

3: Skenovacim programem, at uz skenujeme negativ nebo zvetseniny na papiru.

4: Digitalnimi programmy: Nejenom Photoshopem, ale treba LinoColor nebo LivePicture a dalsi.

Vsechny tyto moznosti jsme si na seminari probrali, a - technicky spravny - vysledek vsech pokusu se od sebe absolutne nelisil! (Dokonce jsme merili fotografie a printy densitometrem.)

«jinak photoshopu bych se nebránil pokud je rozumně použitej, ono u digitalizovaných fotek ani jiná možnost není, protože výsledek skenu je většinou značně diskutabilní... konkrétně tenhle film byl prostě dost došeda a bylo potřeba doladit úrovně (černou a bílou sken prostě neznal). myslím že příště si k tomu skeneru v labu sednu osobně a bude, takhle je histogram jak hřeben a přechody tónů nejsou pozvolné... škoda.»

Komentar RD: Kvalitni skener (a kvalitni software) zna stejnou «cernou» a stejnou «bilou» jako kvalitni fotopapir.

«jde o to že fotografové mají dva rozdílné pohledy na focení - jedny zajímá hlavně výsledek, ti většinou mohutně photoshopují. druhou skupinu až tak nezajímá výsledná fotka jako spíše technika jakou bylo výsledku dosaženo, ti se postprocesingu většinou zuby nehty brání. pravda je, jako obvykle, někde uprostřed»

Komentar RD: No: S logikou to tady trosku hapruje. Dovedu si klidne predstavit fotografa, ktereho zajima pouze vysledna fotka, sili s filtry, ruznymi druhu filmu, ruznymi zpusoby vyvolavani filmu, ruznymi zpusoby zvetsovani, ruznou chemii, ruznymi fotopapiry. O napr. Photoshopu nebo jinych programech nemusi vedet vubec nic.

Na druhe strane muzeme mit cloveka, ktery se soustreduje pouze na «techniku jak bylo vysledku dosazeno» a k tomu pouziva vyhradne digitalni nastroje a hlavne postprocessing.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli RD
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 1 3 4 (5) 6 7 8 9
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter