Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Schovával jsem svačiny pod peřiňák.
Autor: Marty73 (Občasný) - publikováno 16.7.2006 (08:00:00), v časopise 11.7.2006

Tenkrát jsem dostával každé ráno chleba s uzeným mazlavým sýrem, který jsem nesnášel. Tak jsem se zbavoval okoralé svačiny každý večer, aby na to máma nebo babička nepřišly, až mi do školní brašny budou dávat další. Byl by to velký průšvih, kdyby našly v tašce starou svačinu. Někdy jsem si na to vzpomněl až ráno. Pak jsem se rychle proplížil kolem kuchyně do pokoje abych se včerejšího kedru rychle zbavil. Ve skrýši jich už byla celá hromada.

Ten průšvih, který nastal poté, co jsem byl prozrazen, byl přibližně stejně velký, jako součet všech malých průšvihů, které by se staly, kdybych tomu denně nepředcházel.

Pořád v tom stejném neuspořádaném tyglíku pomatené mysli, která selhává v naprosté každodennosti, protože jí to prostě nezajímá. Sváči nelibě bobtnají a páchnou. Čím déle se to odkládá, tím hůř se k tomu vrací.

Mám vyvrtaný zub. Dlouhé minuty jsem trpěl na zubařském křesle. Zachránit silně napadenou stoličku už nebylo možné, tak jí urychleně zkracovali život a mě natáčeli nervy jak cukrovou vatu na speciální špejli. Občas operaci dochutili smrdutou dezinfekcí, kterou mi podával zubař prostřednictvím zakřivené jehly.

Pak celý zub nafutrovali provizorní plombou. Ještě chvilku se bouřil, ale nakonec to definitivně vzdal a vypustil duši. Už mi nemohl ubližovat. Ještě jednou ta operace se špejlí a pak mi zbylé trosky velký restaurátor zalil betonem. Na sarkofág měla přijít korunka. Už to bude půlrok a já tam ještě nebyl. Co řeknu panu doktorovi? Jeho několikahodinové úsilí přišlo vniveč. Jak mu tu strašnou nedůslednost vysvětlím? Ale příští týden už tam nutně musím zavolat a domluvit si schůzku.

P je na tom podobně. Často chodil do knihovny, ale pak se jeho životní styl náhle změnil. Jaksi ze dne na den mu zůstaly ve skříni zapomenuté knížky, ve kterých se možná psalo o životě. V určitém životním období je lepší život žít než o něm číst. Ty knížky tam zůstaly opravdu velmi dlouho.

Jednou za čas vždy přišla upomínka a P si uvědomil, že ty knížky by měl opravdu vrátit. Jasně, hned zítra tam dojde, říkal si.

P často pronásledovaly výčitky v tu nejnepříhodnější chvíli. Na nevázaném večírku uprostřed noci si představoval ty zaprášené knihy a hlavně zoufalé čtenáře, kteří si již přes rok marně rezervují nějaký zajímavý titul. Dost ho to trápilo. Hned zítra tam určitě dojde, ujišťoval se.

Až upomínka od advokátní kanceláře ho ale přiměla k akci. Nečekali ho žádní vlkodlaci a tak jen zaplatil pokutu. Moc ho to nemrzelo. Když odcházel z knihovny, cítil, jak z něho spadlo obrovské břemeno. Když jsme chodili na základku, taky schovával svačiny pod peřiňák. Máme vůbec hodně společného.

Nedávno jsem ležel v posteli a dostal jsem strach, že moji rodiče zestárnou. Bál jsem se o ně. Sám uprostřed noci. Pak jsem si uvědomil, že P se určitě taky bojí o svoje rodiče podobným způsobem.



Poznámky k tomuto příspěvku
lukáš b. (Občasný) - 17.7.2006 > Vynikající. Trochu se za to stydím, ale docela mě to dojalo. Trochu se za to stydím, ale také jsem je schovával. A za co se nestydím, co mě však mrzí, je to, že bych o tom nedovedl tak jednoduše a výstižně psát.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nicollette mongolská (Občasný) - 18.7.2006 > přijde mi to kouzelný :o)) a teď jsem si vzpomněla že ty jsi ta osoba která svého času písávala na Písmoni velmi pěkné povídky !!
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 18.7.2006 > já je nejprve strkala do peřiňáku, později jsem je "schovávala" rovnou do popelnice .-))

Body: 4
<reagovat 
Marty73 (Občasný) - 18.7.2006 > Díky všem za přízeň, vskutku jsem to já :))))
<reagovat 
čtenář jelen - 24.7.2006 > jo, já takto shovávám svoji diplomku a přípravu na státnice
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.8.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 1.8.2006 > redakční výběr
<reagovat 
Petr Christov (Občasný) - 1.8.2006 > Fakt moc pěkný.
Body: 5
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 19.8.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
básnířka prašivá (Občasný) - 26.8.2006 > Já je vyhazovala z okna do rybízovýho pole ;-) ale to už byly většinou značně plesnivý... :-D
Body: 5
<reagovat 
Gabra (Občasný) - 6.10.2006 > Z okna paneláku...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter