Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 7.5.
Stanislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Joanne Harris: Čokoláda
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 13.11.2001 (00:09:17)
 

Joanne Harris: Čokoláda

1992Doubleday (London) 2001Knižní klub
(přeložila Marcela Nejedlá)

Čokoláda je sladká kniha. O hledání, nalézání, ztrácení. O cestách a zastávkách, o přátelství, citu, upřímnosti, zlobě, zášti, nenávisti, o kouzlech, o odvaze být sám sebou, o rozdávání. A – o čokoládě!
Moře, moře čokolády, při čtení na ni dostanete setsakramentskou chuť, s tím počítejte a raději si tabulku nějaké lepší nechte při čtení při ruce.
Svobodná matka Vianne přijíždí s dcerkou Anouk do malého městečka Lansquenet nad Tannou. Procestovala nemálo měst, větších a věhlasnějších, ale právě teď se chce usadit v téhle zapadlé, bezvýznamné dědince, zkostnatěle lpící na tradicích a konvencích, pod zřejmou tyranií zahořklého a zamidrákovaného mladého faráře Francise. Rozdat lidem trochu štěstí a sladké i hořké čokolády, která je pro místní lidičky symbolem nepovolého hříchu, alespoň pan farář to tak rozhodně vidí, to by tak hrálo, aby jeho ovečky dávaly přednost posedávání u čokatína před modlením se!Ta troufalá ženská si otevře rozkošný krámeček přímo proti faře a tváří se jako by na světe byla jen radost a potěšení! A ještě je bez muže, dítěti nechává trestuhodnou svobodu a vysmívá se církvi do očí. Dokonce ani na mši nechodí a ani se nestydí za své neznabožství!
Tihle dva si do oka nemohli padnout.
Joanne Harris popisuje vše tak něžně, tak žensky, tak mateřsky, až vás to dojímá! Čtete-li o přípravě čokolády a všech pamlsků z ní, cítíte jí, chcete jí, milujete jí, nenávidíte faráře a držíte Vianne palce, aby v nelítostné „bitvě“ zvítězila a vyhrála její láska nad Francisovou nenávistí.
Čokoláda je krásná, opravdu krásná kniha, budete se usmívat, ale budete se i bát a bude vám líto až ji po poslední stránce zaklapnete. Leckomu možná může připadat snad až přeslazená, ale mě osobně pohladila a potěšila jako už dlouho žádná druhá! Je o čokoládě, o moři čokolády, ale zdaleka, zdaleka nejen o ní…



Poznámky k tomuto příspěvku
Jarmila Svobodová (Občasný) - 13.11.2001 > Souhlasím do slova a do písmene. Případným zájemcům:knihu si lze v Praze vypůjčit v Městské knihovně.
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 14.11.2001 > Díky, Jarmilo, skoro jsem se styděl, jestli nejsem moc "zženštělý", ale opravdu mě tahle knížečka MOC pohladila a to je hlavní!
<reagovat 
Lian (Občasný) - 20.11.2001 > Knihu jsem nečetla, ale viděla jsem film a byl skvělej....:-)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 26.11.2001 > Tak jsem hnedle jak přišla videokazeta do půjčovny po ní chňapl, abych "porovnal" s knihou. Film je to krásný, J.Depp jako vždy sekáč, ale oproti knize se v lecčems i základním liší, to jen pro ty, co "jen" viděli film. Především hlavní "zlosyn" není ve filmu farář, ten tam má jen zanedbatelnou roličku, ale starosta, který v knize vůbec nevystupuje... To jen na vysvětlenou.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 26.11.2001 > Nemusí to být špatné, akorát bylo to také vydané v češtině?:)
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 18.1.2002 > Přidržela jsem se toho,co píšeš, a po celou dobu čtení pojídala čokoládového raka.(chacha!)Napsal jsi to pěkně, jen to mohlo být trošku delší, ráda bych si početla třeba o detailech, které ve filmu nejsou. Zdá se mi, že na obálce té knihy je Eiffelovka, to mě trochu překvapilo, proč? A ještě jedna věc: Jaké národnosti je autorka? Angličanka? To mě taky docela překapuje, já myslela, že to napsala Francouzka.(A ještě jedna hnidopišská poznámka: Ovečky dávaly, ne?)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 22.1.2002 > No, jasně že ovečky dávalY, v pravopise jsem HODNĚ slabý, to už se na Totemu profláklo, hihi, mrzí mě to, ale vždycky tam nějakou hrubku jak hora udělám, už jsem to opravil, dík.
<reagovat 
Čtenář - 18.3.2002 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter