|
|
|
Optika pohledu Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 25.10.2001 (00:03:10), v časopise 2.11.2001
|
| |
OPTIKA POHLEDU
Jak je nesnadné pochopiti ženské smýšlení, znovu jsem se přesvědčil nedávného večera. Ještě jsem po práci ani nevystoupil z autobusu a už mi v kapse vyzvání mobil. A týdny se neozývající přítel: hola, hola, což takhle zajít na jedno?! A protože jsem skutečný kamarád a vím, jaké je pět týdnů trůnit doma s nemocí, nemoci zajít na žejdlík pěnivého moku, obětoval jsem a souhlasil. Bližnímu svému vyjdu kdykoliv vstříc! Může se zdát banalitou či pokleskem takové jítí na pár, ale pro něj to bylo cosi symbolického, návrat mezi lidi, návrat mezi zdravé. To je jasná věc, pravda?! Málem se chudák se svým tělem zapsal do guinessovky, když po mnoha vyšetřeních zjistila fyzioterapeutka, že zdrojem jeho potíží je šest (!) skříplých nervů po celé páteři, to se prý jen tak nevidí. Moc ho tenhle rekord netěšil. Trochu ho pokroutila, chytala hlavu, ruce, ozývalo se praskání, křupání, jeho řev a prý: teď už to bude fajn. Druhý den ráno se cítil jak po ultramaratonu, ani se nemohl postavit. Tedy pohnutky mého jednání velmi ušlechtilé, což kupodivu nechtěla pochopit má milá partnerka. Vůbec se jí snažím marně už roky vysvětlovat, jak je hospoda skvělá věc a skvělé místo pro utužování přátelství, člověčenství a doplňování vitamínu B. Marná snaha, prý jsem ožrala. Pravda, dvě pivka se nakonec protáhla na šest, ale musel jsem nechat ho vypovídat se z utrpení posledních dnů a týdnů, snažil jsem se být pozorným naslouchačem a tiše si jen zapaloval a usrkával. Lok se sešel s lokem a uviděli jsme dno šestého půlitru, čas klikatit se domů. Naštěstí je to jen pár desítek metrů. Ale ani po příchodu jsem nebyl vítán s fanfárou a můj upřímný úsměv nebyl opětován. Prý: byl jsi chytrý kluk a teď jsi jak debil, jen chlastáš a nic neděláš! Tak a máš to! To prrr, dělám, a chlastám jen tak akorát, ale vysvětlete to žehlící, uklízející, vařící partnerce, s natáčkama na hlavě. Jsem ožrala. Pche. A to jsem si i zuby vyčistil! Prostě těm ženskejm to v mozku spíná jinak, kdybych jen přišel na to jak. Já jí snad o prospěšnosti chození na pivo nepřesvědčím ani za dalších deset let…
|
|
|