ELBOW asleep in the back (2001 V2)
Sedíte, nohy na stole, zasněni zíráte do neviditelných dálek, kapky deště bubnují do parapetu a vy dumáte, jak hluboké dokáží být pocity a dojmy, vyvolané "pouhou" hudbou. Cítíte ještě její ruku ve vlasech, její parfém na své kůži… Hltáte každou vyvolanou imaginaci o stošest. Jste přeplněni dojmy k prasknutí. Musíte vstát, hodit přes sebe šusťákovku a vykročit do drobného deště. Vítr vám posílá kapky přímo do tváře, pohrává si s korunou velkého stromu před domem, mraky se honí na tmavém nebi, ale vy jdete dál, je vám teskno, je vám veselo, je vám roztodivně krásně. Máte zvláštní pocit obojakosti, smutek střídá pocit uspokojení, pravidelný a hutný tep střídají nesmělé údery, rozervanost střídá klid v duši. Zastavíte u řeky. Strnule stojíte, slyšíc každé šustnutí v trávě, každé pípnutí ptáků, hledíte do proudu, který vás kolébá, naplňuje, větve nesené proudem. Opřete se o strom, uvědomujíc si náhle sílu každého okamžiku, kapky vám stékají z vlasů po tváři. Je to příjemné, osvěžující, na případné nachlazení nehledíte. Vylovíte z kapes poslední cigaretu, zapálíte si, vydechnete kouřový oblak a pomalým krokem se vydáte zpět domů, žehrajíc na tenhle zlozvyk… Tohle není jen tak obyčejná „kytarovka“ od zajímavého vydavatelství V2! ELBOW jsou dosti ojedinělým zjevem anglické kytarové scény a těžko jejich bohatou, tklivou muziku, dlouhé pastelové skladby, které vás emočně naprosto zahltí, k něčemu přirovnat. Snad (ale pouze) atmosférou k My Bloody Valentine, hvězdám indie scény počátku 90.let. I co se invence a originality týče, jde o mimořádnou desku. Máte-li zájem o opravdu netuctovou „kytarovku“, ač tohle dnes skoro hanlivé označení Elbow téměř uráží, hned sáhněte po „Asleep In The Back“, pokud ji někde seženete. Nenechte se odradit, že jste o ní nikdy neslyšeli! Každopádně ji mají v půjčovně v Benediktské, totiž pardon, v klubu vlastníků CD :o) A nemusíte se snad ani bát, že by byla stále půjčená, tak už to chodí…
Oficiální stránka skupiny |