Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak šlápnout přímo do něj z kolekce POEZIE
Autor: Alisha Šlesinger (Občasný) - publikováno 30.12.2005 (17:03:02)
další ve sbírce>

I

vařím omáčku

z hrubého násilí

do skla vyrývám

symbol kundy

splnil se mi sen:

vodka za 10 korun

 

II

tak povídej

tři věty za cenu jedné

hodiny zábavy

za pitomou kost

 

III

luking in jor ajs

bože, takový kec

dej jí koblih

a vyhoď z okna

 

IV

mínus 20 stupňů

nám přeje Vaše sluníčko

to jste asi chtěli

ať je všude bílo

 

V

čokoláda s vodkou

popřeju cokoliv

 

VI

vybleju se

aspoň zase ušetřím

a dám si zvratky k večeři

 

VII

frekvence



Poznámky k tomuto příspěvku
Alyna (Občasný) - 30.12.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 30.12.2005 >
Body: 4
<reagovat 
Čtenář - 30.12.2005 > Pekne postrehy z deni kolem.Nemyslim si ,ze to je poza!
<reagovat 
Adina (Občasný) - 30.12.2005 > Líbí se mi to, zajímavý útržky...Ale nejde v určitým smyslu o pózu?
Body: 4
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.12.2005 > Adina> Asi ano, ale proč ne ?Možná jde o něco mezi pózou a pozicí ve společnosti
<reagovat 
 Alisha Šlesinger (Občasný) - 30.12.2005 > Adina> v jakém smyslu máš na mysli?co konkrétně?...nechápu jak si na to prisla...
<reagovat 
modrá muška (Občasný) - 31.12.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Alisha Šlesinger (Občasný) - 1.1.2006 > modrá muška> hihi, jsem poprve videla vodku za deset ka, vypadalo strasne srandovne ta etiketa :-)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 31.12.2005 >
Body: 2
<reagovat 
 Alisha Šlesinger (Občasný) - 1.1.2006 > drfaust> mohu se zeptat za co ?
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.1.2006 >

jistě, ale k čemu ti bude má odpověď dobrá? proč to prostě nechceš brát tak, že tuhle básničku drfaust obodoval na 2 body? tedy nijak zvlášť vysoce?

 

Snad je jasné, že to vyjadřuje jeho subjektivní dojem z díla, že není příliš zdařilé? oslovující? zajímavé? (pro drfausta)


<reagovat 
 Alisha Šlesinger (Občasný) - 1.1.2006 > drfaust> no ja jsem myslela ze tu sve basnicky davam od toho abych se dozvedela jak napsat a vyjadrit svuj vlastni pocit aby ho druhy pochopil, ne jestli se mu libi nebo nelibi,ale aby proste pochopil. Nezajima me hodnoceni, ale kde je chyba,co je spatne,chci kritiku. Proc není zdarile? Tohle co si napsal jako "kritiku", jsou pouhe fraze...
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 2.1.2006 >

aha, tak to se budeš muset zapsat do kurzu tvůrčího psaní nebo podobně. tady to není škola. tohle je servr/čassopis, kam lid dávají svoje díla, aby je veřejně prezentovali. škola to tu opravdu není.

 

a jak říkám; nejspolehlivější poučení o tom, jak psát "dobré" básničky najdeš u "zavedených" autorů.... v četbě jejich děl. to jejediná rada, kterou ti mohu poskytnoust.

 

A to co jsem napsal za kritiku. Jistě. Co jiného jsi také chtěla? Mohl bych napsat i víc. Klidně i tu kritiku, ale proč? Protožeto chceš? Promiň, ale to pro mne není relevantní důvod. Já tu nejsem od toho, abych někoho "vyučovaval, poučoval". A i já požívám svou čtenářskou "svobodu".

 

Takže se prozměnu zeptám já: Čteš? Čteš poezii?

 

 

____________________________________________________

Ale jestli opravdu hledáš kurz tvůrčího psaní, tak doporučuju shrastit těch pár desítek tisíc a do nějakého se zapsat, na internetu jich najdeš dost. Ano, pár desítek tisíc. Po nás bys takový jurs chtěla zadarmo?

 

 

____________________________________________________

Nikde není napsáno, že se ti kritiky takové, jako hledáš, tady nedostane. Ale to už záleží na svobodné vůli čtenářů. Těžko si to vymůžeš dupáním a podobně. Spíš se to všechno odvíjí od díla. Někdy prostě člověku příjde, že nemá smysl jakkoli své hodnocení komentovat, někdy se naopak rád rozepíše. Obecně ale platí, že lidé, u kterých je co se na naučit, radši chválí. Takže je dobré hledat kritiky pod úspěšnými díly a zkoumat, co se těm čtenářům tak líbilo, když to tak chválí.


<reagovat 
 Alisha Šlesinger (Občasný) - 2.1.2006 > drfaust> ..misto toho by snad stacilo napsat ty dve kriticke vety :-)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 2.1.2006 >

jistě, ale já považuju za důležitější osvětlit princip...

 

fakt je to hodně odvislé od toho, jestli čteš a pokud, tak jak čteš.

 

a kritických vět setřeba dočkáš pod dalšími dílky...

 

hezkej den. L.


<reagovat 
sveřepes_umřetý (Občasný) - 1.1.2006 > juj.¨zajmavy, zvlast ta vodka za petku..KDE?
<reagovat 
 Alisha Šlesinger (Občasný) - 2.1.2006 > Dredatej_kluk> jsme dostali zato ze jsme typkovi pomohli s taskama plnych vodek za deset kacek, se pry vyprodavali pred novym rokem...
<reagovat 
 sveřepes_umřetý (Občasný) - 2.1.2006 > Pitoma kaca> aha, taktze nejdriv pasovanej a pak zcorenej chlast..:)Fajn..
<reagovat 
 sveřepes_umřetý (Občasný) - 2.1.2006 > Pitoma kaca> aha, taktze nejdriv pasovanej a pak zcorenej chlast..:)Fajn..
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 2.1.2006 > první dva verše se mi dost líbí :o)

jako celek - do trojky to docela jde, jak píše čtenář, vnímám to jako postřehy z dění kolem, trošku ujeté, se zvláštním úhlem pohledu...

u čtyřky jsem zamtená - a co jako? je to protest? je to groteska? je to názor? nebo to není nic?

od pětky to na mě působí, že by místo libovolné sloky mohla být libovolná jiná blbost :o)

celkově jako by na mě fakt koukala nějaká silácká póza, nebo něco jako "hele jak jsem jiná" :o)
Body: 3
<reagovat 
Alisha Šlesinger (Občasný) - 2.1.2006 > jj mas pravdu jsou to zaznamy z deni kolem, u ctyrky me prvni napadlo ke snehu tady tohle, takova rasisticka sloka :-)

no ja jsem urcite "jina" nez vetsina :-) za to nemuzu ze me to pripada normalni vam ujete :-) frajerit samozrejme nechci...
<reagovat 
Adina (Občasný) - 2.1.2006 > Káčo póza...no prostě mi přijde, že v hloubi duše si kdysi takovej drsňák nebývala, že jsi k tomu prostě nějak došla, nebo se obrnila.....Nevím, prostě se ta póza týkala nějak tvé skryté osobnosti...
<reagovat 
 Alisha Šlesinger (Občasný) - 3.1.2006 > Adina> kdyz myslis.... ja to takhle neberu, nevim jak to pusobi na ostatni :-) jen jsem si zapisovalo to co se delo kolem... mozna ta sestka je takova nevydarena, samotne se mi nelibi...
<reagovat 
čtenář gab - 18.1.2006 > Libi {vcetne sestky} a vsech tech kecu okolo. I kdyz- souhlasim s drfaustem- nechapu, proc se v tom chces tak strasne pitvat.
<reagovat 
čtenář TTS - 14.6.2006 > Geniální, proč jsem to nenapsal já. S kritik si udělej vlaštovku a pošli ji do minulosti
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 19.12.2006 > i poesie nepoesie skvělá!
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 3 5 6 6 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter