Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Co je ego
Autor: romann (Občasný) - publikováno 20.8.2001 (10:40:09), v časopise 23.8.2001
Duchovnost je konec ega, v tom se všechny nauky shodují. Proč z ní tedy nemá strach? Protože se dokázalo přizpůsobit, najít v ní seberealizaci aby se povýšilo, vyniklo. Proto se opřádá mýty a iluzemi o tom, jak má duchovní člověk vypadat a jaký je vlastně Bůh. Vybírá si z nauk co se mu hodí. Nechce kritiku, aby mu někdo narušoval svobodu, to by mohlo být ohrožené. To je podstata sporů mezi Kristem a farizeji. Proto je tak málo pokročilých mystiků. Někdy chce naivně potlačit samo sebe, ale tím se ještě více zablokuje dokonalé Tvořivosti Života.
Poznáte je podle toho, že se celý život nemění, opakují stále totéž a docela jim to vyhovuje. Má to samozřejmě také své místo. Duchovní vývoj vždy obsahuje postupné zdokonalování vnímání i dary Ducha.
Co je vlastně ego? Není to individualita, ta nám byla dána při stvoření Bohem i s úkoly, jež máme plnit. Je to blok mezi jejími spodními a Horními částmi. Ty jsou tak Jiné, nepochopitelné spodku, příliš je zneklidňují, ukazují jim jejich omezenost a určují jim jen podřadnou roli v rozhodování. Nutí je do transformace, ale spodek má raději klid. Horní však pracují na úkolech, mají po ruce mocné nástroje karmy, cesta je jen bolavější. Je na ni nekonečno času. Poradí si vždy, to patří do života Boha, hledat zatoulané ovečky.
Ego nemůže pochopit Život, jež ho o několik řádů převyšuje. Nemůže zničit samo sebe, vytáhnout se za tkaničky bot z bláta, kam stále padá. Jedinou možností je pochopit situaci a odevzdat se vedení božskému Já.
Toho si byly všechny duchovní systémy vědomy, proto kromě svatých písem doporučovaly vedení božskými silami. Křesťané mají být vedeni osobně Kristem. To by znamenalo umět s Ním komunikovat a to vůbec není běžné. Guruú také mnoho není a denní kontakt je vyjímkou. Pro nastavování zrcadla je však nezbytný.
Při dobrém kontaktu s vyššími Já či jinými božskými silami v rozhovorech i meditacích ego mizí, nemá již velký vliv, protože dobře zná božské Já, Pána individuality. Nemusí se stále trápit mindrákem ze sebe. Spodní části – emoce a myšlení pak dělají to, co je potřeba. Poznávají sice ohromující silné, nové a neznámé pocity a skutečnosti, ale vědí, že se mohou spolehnout. Bůh je jediný skutečný Pán.


Poznámky k tomuto příspěvku
centaur (Občasný) - 22.8.2001 > Vida, první věc, které jsem od tebe rozuměl. Rozhodně zajímavá myšlenka. Jenom styl je pořád takový hutný, těžký - je tam na můj vkus moc nadýchaných slov.
Body: 3
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 22.8.2001 > jo
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 24.8.2001 > Dobře napsané Romanne, souhlas s Centaurem, popis Ega znám takto v textu abych se přiznal jen od Freuda, toto je také zajímavý pohled.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter