Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Lepší než orgasmus z kolekce Bohem zapomenutá Země
Autor: Micro (Občasný) - publikováno 3.11.2005 (22:43:07)
další>

 

„Pojďte, šmejda, zmlátíme ho!“ rozeběhl se První směrem ke staršímu muži s brýlemi a začal ho obrovitou pěstí mlátit do obličeje. Starší muž stačil jen nevěřícně vykulit oči. Potom se už válel v kaluži krve, v obličej mu přistávaly další a další kopance a svět se mu proměnil v kolotoč skřeků a ukrutné bolesti. Že jsem radši nedržel hubu. Když si uvědomil, že má zlomeno několik žeber a že mu pomalu dochází dech, vypla mu hlava a padnul do bezvědomí.

   „Zasloužil si to, debil, co si to dovoluje?“ uhodil První svýma černýma očima do skupinky stojící okolo. Souhlasné hulákání a přikyvování v Prvním vyvolalo ještě více vzrušení.

   „Pojďte, šmejdy, rozbijeme je všechny!“ rozčilením mu z černých úst létaly sliny. Líce měl v plném ohni. „Támhle je dalších pár bílých, ukážeme jim, co nuzáci dokážou!“

   Skupinka asi deseti roznícených mužů běžela k autobusové zastávce, na které stálo několik nic netušících mužů a žen. Ve vzduchu byl cítit déšť, černé mraky se každou chvíli připravovaly vyždímat. Jakmile si lidé na zastávce uvědomili, že se skupinka žene na ně, většina z nich se dala na útěk. Jen jedna tmavovlasá dívka zůstala nehybně stát. Udiveně hleděla na muže v čele a hned jak pochopila, že se na ni chce vrhnout, začala skřehotavě vřískat. Nebylo jí to nic platné. Křečovitě stisknutá pěst jí vší silou vletěla do brady, kterou jí tím za tlumeného dutého křupnutí vylomila. Vřískot se změnil v mumlání, které záhy utichlo ve vzlykot, jenž byl výrazně přehlušován nejrůznějšími nadávky.

   „Už toho bylo dost!“ řval na ni První a místo očí měl jen temné perly plivající do okolí nenávist a zlobu. „Zavolejte další, už není cesty zpět!“ vyzval skupinku. Někteří mobilem přivolali posily, jiní se rozeběhli za lidmi, kteří mílovými kroky utíkali pryč od zastávky.

   Během chvíle se z postraních uliček vyrojili další. Nestarali se, oč tu běží, jakmile si všimli těla uprostřed rudé kaluže, zmohli se jen na vzrušené a úsečné věty.

   „Přivolejte další, už toho bylo dost!“ neustále opakoval První, a když viděl, že se skupinka rozrostla do černé masy, cítil se jako vůdce, který svým bratrům pomůže vybojovat svobodu. Nevěděl, co je to za pocit, ale ve své podstatě se to vyrovnalo orgasmu. Byl to on, kdo tu byl v centru pozornosti, on, který velel a on, který nejjasněji chápal, že není cesty zpět. Všechno to se mu zračilo v jeho zpocené tváři.

   V dálce zakřičel drtivý hrom zrovna v okamžiku, kdy se z hlavní ulice přihnalo několik policejních vozů. Černá masa je hned obstoupila. Policisté vyskákali z vozů, a když si uvědomili, že se obušky neubrání, začal první z nich bezhlavě střílet.

   Jedna z kulek vletěla malému a hubenému černochovi přímo do oka. Prodrala se mu hlavou a namířila si to do ramene dalšího, který stál za ním. Malý a hubený se skácel k zemi stejně jako muž za ním. Ten však stačil ještě zařvat bolestí. Muž s dírou v hlavě na to už neměl náladu.

   Kolem policistů se v tu chvíli utvořilo vakuum, do kterého se žádný z útočníků neodvážil vstoupit. Výkřiky ustaly.

   „Stáhněte se! Kdo se přiblíží, bude zastřelen!“ vyzýval masu policista. Všichni ho poslechli. Hemžili se kolem mužů zákona, kteří se semknuli k sobě, a opět se dali do hlasitých nadávek.

   První si všiml přijíždějících policejních vozů a promluvil ke Druhému: „Teď to teprve začne.“ Oba se pak zdáli dívali, co se bude dít. Jakmile policista zastřelil jejich bratra, První si sáhl za pas. Vyndal černou Beretu.

   „Zatím to nebylo potřeba, ale teď…“

   Procpal se houštinou těl až k policistům a několikrát na ně vypálil. Jednoho z nich trefil do nohy. Modré kalhoty se mu hned probarvily načerveno, krvácení bylo prudké, zasáhl tepnu. Policisté začali bez váhání po všech střílet. V té chvíli se masa snažila stáhnout. Někteří to stihli, jiní ne.

   Začalo pršet. Příležitostně rozrazil šero jasný blesk, který byl doprovázen lomozným rámusem.

   Na zemi se válelo několik zraněných a pár mrtvých. Zbylí utíkali. První se kryl za autobusovou zastávkou a zhluboka dýchal. Jeho černá a holá lebka každou chvíli vykukovala zpoza úkrytu. Najednou se pocit rozkoše a satisfakce proměnil v obavy. Kurva! pomyslel si.

   Podíval se na zbraň. Ihned potom se rozhlédl i kolem sebe.

   „Seru na to!“ zařval, hodil pistoli před sebe a vystoupil zpoza úkrytu.

   „Seru na to!!!“ hlasitě opakoval a pozvedl ruce nad hlavu. Policisté přestali střílet a zmateně se dívali jeden na druhého.

   „STOP!“ ozval se vše přehlušující hlas, z dálky podbarvený dunivým hromem.

   „Co to má znamenat?!“ pokračoval vše přehlušující hlas. „Do-pr-de-le, co to má znamenat?!

   K Prvnímu pomalu přistoupil plešatý tlouštík s kšiltovkou vraženou hluboko do čela.

   „Seru na to! Ze začátku to byla prdel, ale teď už jde vo hubu, za těch deset dolarů mi to nestojí!“

   „Kurva, to není normální! Kdo vás sem poslal!? Co to je za kompars, stojíte za hovno! Já to od začátku říkal, tenhle film bude propadák! Vypadni! Sakra! Doprdele, odkliďte ty mrtvoly a utřete tu krev! Zavolejte produkční, ať objedná nový lidi! Takhle to nenatočíme ani za rok! Kurva, odkliďte ty mrtvoly, ať to můžeme vzít znova! Vyhoďte ty auta do šrotu, jsou celý prostřílený! Toho policajta s dírou v noze taky vykopněte, ale sundejde mu ty hadry, vyperte to a dejte to někomu novýmu!

   Kurva, že já k tomu filmu lezl…!“



Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 4.11.2005 >

Já jsem docela na vážkách, protože příběh má celkem dobrou pointu (i když filmaři by asi jen tak nepřešli střelné zranění na place). Na druhou stranu, pokud si dobře vzpomínám podobný styl povídky už jsi tu jednou měl (počítačová simulace). Docela mě rušila některá slovní spojení (viz níže), ale ty se dají opravit. Horší je to však s vyprávěním. Trochu zmatená akce. Na začátku jmenovaný První nemá protivníka Druhého, ten se objeví až někde uprostřed. Pak ti policisté, nejdříve jsou v dálce a najednou První je má na dostřel. Ta logika trochu hapruje. Chtělo by to propracovat.

"v obličej mu přistávaly " - chybí i.

"Skupinka asi deseti roznícených mužů běžela " - roznícených zní podivně.

"Křečovitě stisknutá pěst jí vší silou vletěla do brady, kterou jí tím za tlumeného dutého křupnutí vylomila." - pěst vylomila bradu?

"Kolem policistů se v tu chvíli utvořilo vakuum" - utvořilo vakuum k sobě moc nepasuje.


Body: 3
<reagovat 
 Micro (Občasný) - 4.11.2005 > Lamarski> Mno, ta závěrečná pointa byla naschvál, měla to být ironie, téměř parodie právě pro ty střelný zranění.
Zmatená akce? Záměr. Druhý není jeho protivník, prostě je to jeden ze skupinky, nic víc, jinou roli nemá, proto není důležitý. A objeví se až pak, protože mu První něco říká, jinou roli nemá, je zkrátka jen jeden z davu, který se v určité chvíli stane součástí příběhu, protože se váže na Prvního, ale jen v tom okamžiku.
Má je na dostřel, protože se k nim přiblíží skrze dav lidí, což je jasně napsáno.
Nepřijde mi, že logika hapruje, viz toto vysvětlení.

"v obličej mu přistávaly " měl jsem ho tam, ale pak jsem ho vymazal, protože se mi to takhle líbilo víc
"Skupinka asi deseti roznícených mužů běžela " - mě ne, synonymní výraz
"Křečovitě stisknutá pěst jí vší silou vletěla do brady, kterou jí tím za tlumeného dutého křupnutí vylomila." - trochu přeneseně, samozřejmě dolní čelist, ale protože brada je v podstatě součástí dolní čelisti, nevidím to jako problém - napsat to takhle
"Kolem policistů se v tu chvíli utvořilo vakuum" - zase asi věc názoru, mně se to tak líbí
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 4.11.2005 > Podtrženo sečteno, mohl jsi prostě krátce napsat mě se to tak líbí  
<reagovat 
 Micro (Občasný) - 4.11.2005 > Lamarski> To je pravda, ale tím bych nepopíral tvoje argumenty .
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 4.11.2005 > Radek Lang> To jsem ráda, už jsem si říkala, že to příště také zkrátím
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.11.2005 > "roznícených" - JE BLBOST, MÁŠ NA MYSLI SLOVO "ROZLÍCENÝCH"

"Křečovitě stisknutá pěst jí vší silou vletěla do brady, kterou jí tím za tlumeného dutého křupnutí vylomila." - trochu přeneseně, samozřejmě dolní čelist, ale protože brada je v podstatě součástí dolní čelisti, nevidím to jako problém - napsat to takhle - JÁ TO JAKO PROBLÉM VIDÍM, JE TO KOSTRBATÉ AŽ HRŮZA.

"Kolem policistů se v tu chvíli utvořilo vakuum" - zase asi věc názoru, mně se to tak líbí - TOTÉŽ, KOSTRBATÉ.

OBECNĚ JE TO NA MĚ TĚŽKOPÁDNÉ A BEZ DRAJVU.
Body: 3
<reagovat 
 Micro (Občasný) - 5.11.2005 > Ztratila> 

Njn, tak jsi to ani neměla dočítat, když to na tebe působilo tak těžkopádně. A měl jsem na mysli roznícených jako synonymum vzrušených atp.


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 5.11.2005 > ale to já si klidně přečtu.
roznícený jako synonym ke vzrušenému zní zase docela těžkopádně.
<reagovat 
 Micro (Občasný) - 5.11.2005 > Ztratila> Fajn :)
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 5.11.2005 > Začátek nudnej,prostředek skvělej,konec blbej.
Body: 4
<reagovat 
 Micro (Občasný) - 6.11.2005 > Dog.White> 

Dík :)


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 21.11.2005 > Ondřej Neff: Romeo a Julie

ať už tak nebo tak (pochopitelně mi povíš, že jsi o této povídce nikdy ani neslyšel a že podobnost je to čistě náhodná), za neoriginálnost jdou body dolů
Body: 2
<reagovat 
 Micro (Občasný) - 21.11.2005 > Václav Mráz> No vlastně máš pravdu, nikdy jsem o tom neslyšel, a pokud je to neoriginální, tak teda potom tomu říkám náhoda (a to pořádná), ani v nejmenším jsem nikdy nic podobného neviděl ani nečetl... (veřit nemusíš). Schálně si toho Neffa zkusím sehnat...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 1 2 3 4 5 6 (7) 8 11 12
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter