|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Příčiny konce dětí květin Autor: romann (Občasný) - publikováno 6.10.2005 (11:03:35)
|
| |
Období šedesátých let bylo v mnohém vyjímečné. Odpor proti establishmentu a generaci otců byl neobvykle silný. Měli záměr bezkonfliktně změnit svět a byli ochotni jít příkladem. Proč se jim to nepodařilo? Jednoduchá a přitom dosti úplná odpověď je - vyšlo to z módy, ta má své zákony. Povrchní přístup nedává naději na dlouhé přežití jakékoliv ideje.
Nechápali, že někdo může odmítat žít v bezkonfliktní lásce, kráse, tvořivosti a radosti. Léta se jim dařilo, silně ovlivnili celou civilizaci, ale potlačené problémy se ozývali stále silněji. Snad v každém jsou horší části, jež se snaží po čase uplatnit, pokud se neočistí.
Někdy až bláznivá divokost a nedisciplinovanost vyvolaná touhou po svobodě vedla k excesům, zejména v sexu i vlivem zneužívání drog, což urychlilo zkázu hnutí. Aniž si to uvědomovali, mystický proces některým spouštěl temnou noc ducha se zesílením problematických sklonů.
Měli se spíše zaměřit na svoji práci, než se marně snažit o všeobecnou revoluci, na kterou nebyli připraveni ani jejich idoly a intelektuální vůdci, natož oni sami, kteří vlastně jen silněji přáli co lidé vždy, tedy žít Ráj na Zemi. Byla k tomu potřeba daleko větší a delší změna jejich osobnosti, než si dove dli představit.
Neznalost, nezkušenost a naivita byla proto hlavní příčinou pádu. V sedmdesátých letech se jejich vliv vytrácel a dnes z něj nezbylo téměř nic. Nastalo to, co nikdo nečekal a tehdy ani dnes nechtěl - protipól ducha šedesátých let. Narodila se totiž generace s úplně jinou povahou, zcela odlišnými kořenovými archetypy. Pojmy jako cool a unisex byly tehdy nemyslitelné.
Mnoho umělců však zůstalo věrno svým ideálům. Největší problémy pochopitelně vznikaly u komunit. Jen některým se podařilo přežít do dnešní doby a to museli hodně slevit ze svých představ. Přesto zůstaly ideje hippies trvale známé a vcelku příznivě přijímané, i když nenásledované.
Něco tak velkého se nepodařilo mladé generaci před tím ani potom. Lze očekávat, že se znovu vrátí, ale bude to asi trvat ještě dlouho, než se pozvolna změní přístup k životu, ideje a hodnoty celé civilizace, který se dnes spíše blíží té funkcionalisticko-materialisticky borgské či matrixové ze sci-fi filmů s přídechem pohanství a magie středo- a starověk u. Musela by se narodit zcela jiná generace.
|
|
|