Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Téměř dokonalý zločin
Autor: Paula (Občasný) - publikováno 13.7.2001 (00:25:04), v časopise 17.7.2001
Téměř dokonalý zločin
(The Gift)

Film USA, 2000
Premiéra: 12.7.2001
Žánr: Thriller
Scénář: Billy Bob Thorton a Tom Epperson
Režie: Sam Raimi
Kamera: Jamie Anderson
Hudba: Christopher Young
Hrají: Cate Blanchett, Giovanni Ribisi, Keanu Reeves, Katie Holmes, Greg Kinnear a další
Doporučená přístupnost: od 12 let

Napínavý psychologický thriller se odehrává v malém městečku Brixton, v Georgii, kde žije se svými třemi syny nedávno ovdovělá Annie Wilson (Cate Blanchett). Annie má dar psychické prozíravosti a svou schopností pomáhá obyvatelům snášet jejich komplikované životní osudy a řešit krizové situace. I když má stálé zákazníky, mezi které patří např. psychicky nevyrovnaný automechanik Buddy Cole (Giovanni Ribisi), a Valerie Barksdaleová (Hilary Swank), která je fyzicky týrána svým manželem, mnozí mají z Anniných nadpřirozených schopností strach a obviňují ji ze spojení se samotným Satanem. Když je však v nedalekém jezeře nalezena mrtvola mladé bohaté dívky Jessicy Kingové (Katie Holmes) a detektivové si s vraždou nevědí rady, obrátí se s prosbou o pomoc, i když velmi neradi, právě na Annie. Ta, aby pomohla brutální zločin objasnit, je nucena překonat svůj strach a podniknout bolestnou cestu nejen do svého vlastního nitra…

Snímek natočený režisérem Samem Raimim je výborně zpracované psychologické drama. Ke kvalitě přispívá nejen jedinečné herecké obsazení, ale i naprosto fascinující scenérie. Film byl natočen v Savannah, Georgii, kde se vyskytují obrovské duby pokryté lišejníkem a hrůzostrašné cypřiše, lemující okraje bahnitých močálů. Právě tyto stromy navozují nadpřirozenou a mystickou atmosféru, jež provází diváka celým příběhem. Výborně jsou propracované i psychologie postav. Psychicky narušený Buddy Cole se pomocí Annie snaží pochopit svůj negativní vztah k otci. Zneužívaná Valerie Barksdaleová si chodí k Annie alespoň pro útěchu, když zjišťuje, že není schopna přijmout její radu a opustit svého násilnického manžela. A i Annie v sobě skrývá komplikovaný charakter – snaží se dát dohromady svůj život po smrti milovaného manžela, hledá způsob jak komunikovat se svými třemi chlapci, kteří velmi trpí ztrátou otce a navíc je denně vystavena problémům svých „pacientů“, které se snaží oddělit od svého osobního života. Ale v malém městečku, kde jsou si všichni tak blízcí, shledává velmi rychle, jak obtížný cíl si stanovila.

Téma není zas až tak jedinečné, ale od ostatních zpracování podobných námětů se poněkud liší jednak úžasnou scenérii, jednak opět nadstandardním výkonem Cate Blanchettové, která ztvárnila hlavní postavu. Svůj herecký talent zde předvedli i Giovanni Ribisi a mladá Katie Holmesová. I hudba výborně doplňuje dějovou linii, až na jedno místo, kde hlavní hrdinka právě unikla smrti a je zachráněna Buddym Colem – hudba v této části až kýčovitě oslavuje zachránce a hodila by se spíše do středověkého heroického filmu, než do současného příběhu zasazeného do malého, leč moderního Brixtonu. Nevhodná hudba tak zkazila celkový dojem z jedné z hlavních scén, kde dochází více méně k vyhrocení děje.

Film zaujme hlavně ty, kteří vyhledávají spíše psychické napětí než násilí a scény, kde prudké výbuchy hudby zvedají z křesla. Zalíbení v něm najdou všichni, kteří se zajímají o telepatii, předpovídání budoucnosti, čtení z karet a podobné nadpřirozené schopnosti…a navíc mají diváci ke konci filmu možnost „přiložit ruce k dílu“ a sami se pokusit vlastním rozumem leckteré okolnosti vyjasnit…


- Pavla Staňková


Poznámky k tomuto příspěvku
SShane (Občasný) - 17.7.2001 > Dobry :-)
PS: mam dalsi...
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 17.7.2001 > Dobře napsané Pavlo...ten film, který je sice koukám na dost klasický motiv, bych někdy rád shlédl:)
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 10.8.2001 > Neodolal jsem a když jsem "The Gift" viděl ve vidopůjčovně, hmátl jsem po něm... a neprohloupil. Já tyhle jižanský exteriéry moc nežeru (nejspíš proto, že mi připomínají seriály ve stylu "Sever a Jih"), ale je pravda, že k vyznění byly nutný.
Cate Blanchette tady po "Elizabeth" dokázala, že v ní opravdu něco je. Ta ženská umí... Ale kdo mě dostal nejvíc, byl Keanu Reeves, kterej dělá všechno pro to, aby se vymanil ze škatulky, do který se dostal po "Rychlosti" a přestože by si měl dávat většího bacha na to, v čem zrovna hraje (ta poslední věc s Charlize Theron je údajně slabá - a nebylo by to poprvý), tenhle film mu sedl úžasně. Tak krásně zahranýho padoušskýho burana (s fantastickým přízvukem, o kterým Žaneta prohlásila, že je absolutně autentickej) jsem už dlouho neviděl. Giovanni Ribisi se taky docela překonával. A ten šerif, ten stál taky za to... Je vidět, co dokáže dobrej scénář.
Snad bych jen tu "dar psychické prozíravosti" přepsal na "dar vidění," ale to je jen taková drobná a irelevantní poznámka ze strany někoho, kdo to zná...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter