Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 30.5.
Ferdinand
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
kruhy
Autor: mmiiaa (Občasný) - publikováno 22.7.2005 (20:54:35)


 jan(ek) (Občasný) - 24.7.2005 > mmiiaa> Fajn. Takže: jestliže zaostříš na nějaké místo při úplně odcloněném objektivu, na fotografii bude ostré jenom to, co se nachází v rovině kolmé na osu objektivu, která prochází místem, na které si zaostřila. Všechno před i za touto rovinou bude tím neostřejší, čím dál to bude. Pokud objektiv přicloníš, tato pomyslná rovina se "roztáhne" o něco více dozadu a o něco méně dopředu. Zjednodušeně řečeno, čím vyšší clonové číslo, tím je rovina ostrosti "hlubší". Na většině objektivů mladších 50-ti let máš na ostřícím prstenci číslíčka udávající vzdálenost v nějakých mírách (většinou metrech, alespoň v Evropě). Na objektivu, za ostřícím prstencem je uprostřed čárka od které na obě strany vzestupně jdou clonová čísla. Jestliže zacloníš, zaostříš na určitou vzdálenost a podíváš se na objektiv, rozmezí mezi dvěma použitýma clonovýma číslama na objektivu ti řekne odkud kam bude obrázek ostrej. Vizuálně se to dá zkontrolovat při pracovní cloně, tam je ten rozdíl jasně patrný. U kinofilmovejch zcadlovek to je ovšem vzhledem k velikosti hledáčku dosti komplikovaný. Tak, snažil jsem se co nejjednodušejc, kdyby se mi to nepodařilo, klidně se zase zeptej. Aha, zapomněl jsem říct, že ta vzdálenost odkud kam je obrázek ostrej, je právě ona kýžená hloubka ostrosti.
Moc užitečná věcička.. :-)měj se. J.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli jan(ek)
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter